FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag ska för första gången bygga en hemsida till ett företag och funderar på vad jag ska ta för jobbet. Det är ett nystartat byggföretag som jag fått kontakt med genom en vän till familjen. Kollat runt på nätet och hittat andra som tar 2-3 000 för en sida. Jag ska bara göra en enkel och stilren webbplats med information och ett par bilder. Kan 1 000 - 1 500 kronor vara lagom? Jag har intresserat mig för webbdesign sedan 2008 och jag kodar inte 100% för hand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Främst beror det på din egen kompetens. Kan du erbjuda ett arbete i klass med en professionell webbyrå, så ta bra betalt. Har du inte en sådan kompetens (du började ju så sent som 2008) får du nog sänka priset. Ett par tusen kronor för en enkel sida kan kanske vara lagom. Dessutom får du träning och en sida i din portfolio. Jag tycker personligen att du borde ta betalt per timme, istället för hela sajten. Risken är annars att kunden "aldrig" blir nöjd och vill ändra tills du får ett nervöst sammanbrott. Om du kräver timarvode så vet kunden att allt arbete kostar.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|