Jag har nu försökt söka reda lite mer på internet vad det gäller för mig i detta fall då jag och min sambo köpte en bärbar dator 24 dec 2008 och sedan dess har den varit inne för totalt 3 olika fel, varav ett av felet återkommit 3 gånger, alltså har vi haft samma fel 4 gånger och jag har reklamerat varan den 1a dec 2008. Problemet är att datorn stänger plötsligen bara av sig vid spel efter 1-2 timmar, och det felet har dom inte kunnat återskapa med sina memory & hdd stresstest, vilket jag förstår eftersom dom bör köra nåt grafikkrävande för att kunna återskapa felet. Datorn har varit inne totalt 4 gånger nu och 3 av gångerna i 2-3 veckor, sen nu senaste när jag ville reklamera produkten då den bara har varit problem med, så idag 8 januari, 5 veckor efter att jag lämnat in den, har dom fortfarande ingen status på ärendet, och dom försöker fortfarande återskapa felet. Säger inte konsumentköps laget att jag bör få pengarna tillbaka eller en ny vara med hyffsat samma komponenter? Eller har dom rätt att ta in datorn och försöka laga den även fast jag vill reklamera den nu då när jag tröttnat på att ha den inne på service jämt och ständigt?
vad har jag rätt till i detta fall, vad kan ja begära? Är rädd att dom kommer erbjuda mig vad den är värd idag vilket inte är mycket mer än 3000 ungefär då den köptes för 4990.
Får garanterat inte samma datorn för dom pengarna idag. Affären i fråga är Media Markt.
Hjälp mig någon!