FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har bankat mitt huvud i väggen ett tag över .htaccess. Kan någon peka på vart problemet ligger:
RewriteRule ^(.*)$ index.php?q=$1 [L] Detta vill jag uppnå: doman.com/vad (doman.com/index.php?q=vad) doman.com/index.php (doman.com/index.php?q=index.php) doman.com/img/gif/document.pdf (doman.com/index.php?q=img/gif/document.pdf) Med andra ord, index.php är den ända filen som finns på servern och allt som skrivs in efter doman.com/ ska hanteras av index.php filen. Problemet är att rewriten ovan ger följande resultat: doman.com/h2h2/h2h (doman.com/index.php?q=index.php) doman.com/test (doman.com/index.php?q=index.php) Någon som har insiktsfulla tips, brukar inte ha problem med htaccess men har alldrig försökt ge mig på att skriva om *allt`*, blir väll en konflikt med index.php av något slag.... ![]() EDIT: Fick insperation till detta av a9, är ju underbart att kunna skriva a9.com/sokord för att söka, slippa besöka sidan först. Senast redigerad av pontus den 2009-10-07 klockan 19:10 Anledning: Ett exempel |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|