Flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Oct 2007
|
Vilka regler gäller (för LtD)
Filar på en idé som går ut på att bedriva rådgivande verksamhet i Sverige, riktad mot konsumenter inom alla Europeiska länder. Siten i sig kommer att vara placerad på en svensk server och den fåtaliga personalen kommer också vara baserad i Sverige, men företaget blir med sannolikhet ett engelskt Ltd. Rent konkret utförs alltså tjänsten här. Påverkar det bokföring eller skatt i övrigt, då kunderna är bosatta i andra länder?
Och vidare, om t.ex. jag har en svensk verksamhet med Engelskt Ltd, men arbetar på detta sätt mot den engelska marknaden, blir det då någon skillnad i redovisningen? Eftersom tjänsten utförts i Sverige menar jag att det ändå inte bör bli någon skillnad. Dock måste man väl som regel skatta i det land där man är verksam, hur nu detta definieras. Men jag är långt ifrån en expert i frågan, varför jag frågar er som ÄR det :-)
Jag har kollat tidigare trådar men inte lyckats hitta något; finns det en bra tråd som besvarar detta tar jag tacksamt emot en länk och ställer mig i skamvrån.
|