  | 
			
				
				 Flitig postare 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Reg.datum: Jan 2004 
					
					
					
						Inlägg: 382
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
	| 
			
			 Flitig postare 
			
			
			
				
			
			
				 
				Reg.datum: Jan 2004 
				
				
				
					Inlägg: 382
				 
				
				
				
				
				     
			 
	 | 
	
	
	
		
		
			
			
				 
				Snällt telefonbolag
			 
			 
			
		
		
		
			
			Efter att två säljare på tele2 lovat att uppgradera mitt mobilabonnemang (fastpris) till att inkludera datatrafik via mobilen och mobilt internet (affärspaketet) så ringer jag upp kundtjänst och beställer då jag faktiskt är rätt nöjd i övrigt och det är ett riktigt bra erbjudande (+100kr/mån). 
 
En dryg vecka efter beställningen ringer jag upp och undrar varför jag inte sett röken av min beställning. Då får jag svaret att beställningen inte har gått igenom och att "säljaren borde ha hört av sig till mig". Anledningen var att jag hade mer än 3 månaders bindningstid kvar på mitt mobilabonnemang och då går det tydligen inte att förlänga. 
 
Istället kontrar kundtjänsten med att erbjuda mig gratis surf i mobilen månaden ut (idag är det 27:e) och att lägga till tjänsterna separat istället i för paket. Merkostnaden blir då 258kr/mån istället för 100kr/mån som jag blivit lovad, exkl. moms. Nu vart det lite av en finanskris i en spargris, men när mobilräkningen efter alla tilläggstjänster landar på 1000kr exkl varje månad så tycker man att de i alla fall kunde belöna sina stamkunder litegrann. 
 
 
Så nu när jag har skrivit av mig lite; finns det något telebolag som inte pissar på alla småföretagare?
		 
		
		
		
		
		
		
	 |