FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har redan ett Adsense-konto som jag tjänar pengar på för min ena sajt. Nu vill jag tjäna pengar på min andra sajt genom samma konto så att jag slipper 2 fakturor och utbetalningar. Är detta möjligt? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Det är inga problem. Ifall du skulle ha en sajt med content som inte passasr Google Adsense(gambling t ex) så kan deras system se det och dom kontaktar dig.
Verkar som de validerar siterna när man blir medlem mest för att se så man inte är helt ute och simmar för det är inga problem att lägga annonserna på en annan domän än den du tryckte in när du ansökte.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad bra. Tack för ditt svar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag skulle säga så att de första gången kollar vad du har på förhand, innan du får något konto. Sedan gör de lika bra kontroller av dina sajter även fortsättningsvis, men då sker det lite i efterhand. De vill dock inte ha någon särskild anmälan av att man har en ny sajt, utan de ser det själva ganska omgående.
/Bengt
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har fått korrekta svar av Jens & Bengt.
Du kan inte ha läst alltför mycket i dokumentationen för Adsense märker jag. <_< Men välkommen till WN ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör ett konto per sajt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jon A > Förstår inte riktigt varför det skulle behövas? Edit: (Kanske jag gör det men förklara du) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kör allt på samma.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Publicister får inte ha flera AdSense-konton. Vi erbjuder flexibel rapportering med vår funktion för kanaler som gör det möjligt för dig att spåra resultaten och inkomsterna för olika sidgrupper eller domäner.[/quote]
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fast frågan är vad de menar med publicister.
Säg att du har två separata företag med varsin webbplats och en privat sådan. Du kör Adsense på alla tre sidorna. Ur bokföringssynpunkt bör du då ha tre olika Adsense-konton. Rent tekniskt så rör det sig också om tre olika publicister. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|