FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Blev uppringd av en säljare som erbjuder annonsplats (loga+text+kontaktuppgifter) i en tidning. Den är riktad hyfsat mot min målgrupp och kommer ut i 5000 ex.
Han vill ha 1200 kr för detta (ord. pris 4500 kr enligt säljaren). Är det ett bra pris? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det låter dyrt. Men är målgruppen exakt och det inte är så många anonsörer så kanske.
Har du läst tidningen? Be att få ett provex. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
hur stor är annonsen? Halvsida? 1/8 sida? Hur många sidor har tidningen mm
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm låter spontant lite misstänktsamt när de erbjuder dig en rabatt på över 70%.
Vad är det för typ av tidning? Om tidningen har anknytning till den sida du har angivet i din profil låter det som ett idrottsblad för den lokala sportklubben. Och då är det för dyrt för de brukar vara nedkletade med annonser. Du får betala c:a 25 öre per tidning om den är intressant kanske 2-3 personer i ett hushåll bläddrar igenom den. Frågan är vad ex Adwords skulle ge istället för samma summa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Storleken på annonsen vet jag inte, men jag antar att det är 1/8 som bäst.(eftersom säljaren inte ville ange detta).
Tror tidningen hade 80-90 sidor. Jag har läst tidningen och inte heller fått säljaren att skicka en pdf. Det verkar inte som något toppen erbjudande. Säljaren som sa att mitt företag var utvalt att få annonsera billigt för att min idé var så unik ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om han inte ens vill säga vad det är för annonsformat skulle jag bett han fara o flyga!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|