FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Håller på att försöka installera PHP Link Directory 2.0 RC4 det verkar bra och enkelt att installera, en hake bara jag är noob på PHP och databaser och vet inte riktigt hur jag ska göra följande:
Next you'll need to upload the files to your web server. You will also need to chmod the following file/directories to 0777: /includes/config.php /temp/ /temp/templates (alternativ text) Upload the files in the archive to your host. Change permissions on the following file and four folders to 777 include/config.php temp/ temp/adodb temp/cache temp/templates Att ladda upp filerna var ju inte så svårt men vart ändrar man permissions? chmod? Har surftown som webhotell om det kankse skulle hjälpa någon att svara. Nån som kan detta?
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
FTP-klienter har stöd för filrättigheter, frågan är om surftown tillåter detta då det kan ställa till saker om man inte vet riktigt vad man gör.
T.ex. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vad är det som skulle kunna vara så knasigt? Ps tack för ditt snabba svar ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
så här ser det ut på min meny
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du ska kryssa i alla rutor. "chmod 0777" ger alla (owner, group, other) alla rättigheter (read, write, execute)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sådär nu är allt fixat (tack dudes) Var tvungen att göra det i Cute Ftp istället eftersom det tydligen inte gick att ändra attribut på just (mappar) i mitt vanliga ftp program.
Däremot vanliga filer kan man ändra enkelt ändra, hursomhelst så e allt fit for fight ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Någon som vet hur man alignar (centrerar) kategorierna i detta script?
![]() |
Svara |
|
|