FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
<?php
$mysql_connect("host","anv","pass); $sql = "SELECT SUM(kollumn) FROM tabell"; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); print $result; ?> det ska funka men det visas inget resultat... Vill summera en kolumn... Någon som hittar felet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Vad får dig att tro att $result skulle returnera något? Det är väl en referens till en datastruktur..
http://php.net/mysql_fetch_array |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Fan va svårt detta ska va då
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
<?php
$mysql_connect("host","anv","pass); $sql = "SELECT SUM(kollumn) FROM tabell"; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); print $result; ?> Som grazzy skrev <?php $mysql_connect("host","anv","pass); $sql = "SELECT SUM(kollumn) FROM tabell"; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); $result_fetched = mysql_fetch_row ( $result ); print $result_fetched[0]; ?> Edit: Meh, kanske borde ta och uppdatera innan jag postar så att jag kan se om någon annan har skrivit ett inlägg, under halvtimmen som sidan har varit öppen :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Tack Xyzi, är nu skylldig dig en birra
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Mja, snarare så att xyzi är skyldig dig en eftersom att du inte lärde dig nåt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Nu när man fått så mycket hjälp så kanske ni kan hjälpa med en sista grej
![]() $sql = "SELECT Count(kolumn) AS klick FROM tabell"; Så ser SQL ut för att räkna alla poster, nu vill jag även räkna dagens poster som är sparade i en kolumn i samma tabell. Datum är sparade så här: 2005-05-26 18:59:47 Jätte tacksam för hjälpe i vanlig ordning |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|