FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får det inte riktigt att funka. Hur kallar man på ett Php-script?
Jag har en html sida. Jag vill kalla på php-scriptet så den öppnas på html sidan... Men hur gör jag? Här är koden. <?php include "banner/rndbanner.php" ; ?> Vad jag fattat, så funkar den där koden rätt, om man gör sidan i php, men jag gör det i html. Hur ska jag kalla på scriptet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du kan dock editera din webbservers konfigurationsfil så att den även tolkar .html som php (hur smart det är vågar jag dock inte svarar på). Men om du döper filen till .php så funkar det precis lika bra, då bör din kod fungera också, om du kör med <? include ("banner/rndbanner.php"); ?> -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Snutten du har är php-kod. För att servern ska köra din kod måste sidan vara .php och inte .html.
(Om du har tillgång till inställningarna kan du ju ställa in att servern ska köra igenom även html och leta php-kod.) Edit: Du hann visst redan få svar ovan... ; ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Att ändra på server inställningarna vågar jag inte. för då kommer det nog inte funka när jag lägger upp hos B-one.
Ok, det var synd. Hade hoppats på att det skulle finnas nåt sätt. Går ju kalla på min linkcounter via javascript. (denna kod i head) <script language="Javascript" src="http://127.0.0.1/ccount/display.php"> <!-- //--> </script> Sedan denna kod nånstans. <script language="Javascript">ccount_display('LINK_ID')</script> Jag får nog leka mig fram och döpa mina html som php istället. Blir nog enklast. En sak till. Jag kör apache på min dator. Vet någon hur man ändrar... domän adressen tror jag den hette. Nu har jag http://127.0.0.1/ skulle vilja ha mitt eget domän namn, så att man slipper ändra så mycket sen när man lägger ut hemsidan på nätet. MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tror att detta inte är rätt forum för din typ av frågor. Det finns visserligen många här som kan hjälpa dig, men jag tror ändå att dina frågor passar bättre på t.ex. webForum.nu
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men okej här får du en beskrivning för XP: Först måste du ändra uppslagning i Apache från ip-nummer till domän. Det kallas virtual host. Du ska ha följande inställning i httpd.conf: NameVirtualHost *:80. Sedan kan du lägga till följande kod: <VirtualHost *:80> ServerName ditt domännamn DocumentRoot "Sökvägen till din domän på din dator" </VirtualHost> När det är gjort ska du leta rätt på följande fil: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts I den filen skriver du följande: 127.0.0.1 ditt domännamn Starta sedan om appache och det bör fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
![]() ![]() Jo det blir kollision... Men jag får nog leva med det. Eftersom en del script behöver ha hela adressen. Kan inte beskriva... Aja, tack för hjälpen än en gång. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|