Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Auktions sajt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-11, 16:48 #1
DarkShadow DarkShadow är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Nykomling

Skrev ett inlägg igår fast det blev borttaget. Förmodligen räknades väl mitt inlägg som smyg reklam. Inte meningen men så kan det bli.

För några dagar sedan så startade jag en auktions sajt som säljer elektronik varor från 1:-. Vad jag kan se så verkar min reklam kampanj börja visa resultat på nya medlemmar nu. Hur som helst så skulle jag nu vilja veta hur jag enklast kan skaffa fram mindre annonsörer som kan betala en fast sponsar avgift till mig för att få kvalitets exponeringar på sin banner. Är det bästa sättet att bara ringa kring och kolla intresset först kanske? Detta gäller ju mindre belopp och ger ju naturligtvis garanterat resultat inom den exponerings mängden jag kan leverera.

Fotnot: Jag letar INTE efter några sponsorer här på forumet då detta är emot reglerna.
DarkShadow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-11, 17:23 #2
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by DarkShadow@Aug 11 2005, 16:48
Skrev ett inlägg igår fast det blev borttaget. Förmodligen räknades väl mitt inlägg som smyg reklam. Inte meningen men så kan det bli.
För några dagar sedan så startade jag en auktions sajt som säljer elektronik varor från 1:-. Vad jag kan se så verkar min reklam kampanj börja visa resultat på nya medlemmar nu. Hur som helst så skulle jag nu vilja veta hur jag enklast kan skaffa fram mindre annonsörer som kan betala en fast sponsar avgift till mig för att få kvalitets exponeringar på sin banner. Är det bästa sättet att bara ringa kring och kolla intresset först kanske? Detta gäller ju mindre belopp och ger ju naturligtvis garanterat resultat inom den exponerings mängden jag kan leverera.
Fotnot: Jag letar INTE efter några sponsorer här på forumet då detta är emot reglerna.

Om jag själv skulle köpa annonsplats någonstans så skulle jag inte gör det på någon site som bara levt på nätet i några dagar, jag skulle vilja ha tillförlitlig besöksstatisik som sträcker sig åtminstonde några månader tillbaka i tiden.

Då en ny sida lanseras så har den;
1) Jättemånga nyfikna besökare under första veckan(orna)
2) Inga besökare alls.

-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-11, 17:36 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av nomicon
Citat:
Ursprungligen postat av DarkShadow
Om jag själv skulle köpa annonsplats någonstans så skulle jag inte gör det på någon site som bara levt på nätet i några dagar, jag skulle vilja ha tillförlitlig besöksstatisik som sträcker sig åtminstonde några månader tillbaka i tiden.
Då en ny sida lanseras så har den;
1) Jättemånga nyfikna besökare under första veckan(orna)
2) Inga besökare alls.
-Martin
Jag kan ju börja med att jag får den mängden besökare jag betalar för. Kör just nu resultat baserad internet reklam och då får man ju det man betalar för. Fungerar i varje fall för mig. Betalar jag mer får jag mer besökare. Har viserligen knappt 30 unika besökare per dag men det är tillräckligt för att min sajt skall fungera med budgivningen o allt det.

Problemet som nu återstår är att jag måste finansiera min marknadsföring genom olika sponsorer. Kan tänka mig många företag men som sagt så vill dom ha statistik. Jag har två omfattande statistik applikationer på servern som mäter all trafik. Efter 2-3 veckor så kommer jag kunna ange unika besökare per vecka i snitt.
DarkShadow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017