FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
I en DN-artikel varnar Krisberedskapsmyndigheten för ökad spamming.
Citat:
Länk till artikel på DN
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Måste myndigheterna ha e-post enligt lag? Annars kunde de väl bara sluta använda e-post helt och hållet. Slöseri med skattepengar att ha 999999999 byråkrater som sitter och läser spam hela dagarna?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/bengt
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har två förslag på lagar då som kan komma på pass, en eller båda kan utnyttjas för att uppnå önskvärt resultat:
1) Ta bort kravet på att alla mail måste läsas och ändra det till att de "bör" läsas. Eller att staten måste skicka en kvittens på att mailet har kommit fram och läst. 2) Nackskott på spammare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
On topic Intressant är hur mycket extra arbetstid som går ut för att ta hand om spam och i vilken grad det påverkar myndigheternas arbete att tjäna oss medborgare. CSN verkar ju vara den myndighet som uppenbarligen får ta emot mest spam. Tätt följd av polismyndigheten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste hålla med om att spam är ett problem.
Får ca 5300 spam-mail varje månad genom olika domäner... <_< (Inget jag kollar igenom) Det mesta verkar komma på e-postadresser som varken finns eller har funnits. Alltså chansade e-postadresser som info@domännamn.xxx, sales@domännamn.xxx etc. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|