FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Märkte att det är ganska så stor skillnad på Quicktime framför Windows media player..... Quicktime laddar väldigt segt å jag har ändå en P4 med 1 gig ram så de borde ju inte ladda segt tycker man......
Vilka media spelare kör ni andra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder både Itunes och mediaspelaren.
Har även realplayer installerat för att kunna lyssna på allt som sveriges radio lägger ut. Winamp föll bort eftersom det enbart krashar hela tiden. EDIT: VLC så klart för filmer! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Windows Media Player har jag skrotat. Jag kör VLC för i pincip alla filformat, sedan Quicktime för resten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
VLC media player - Den bästa mediaspelaren! Så underbart härlig när man har laddat ned en film, sedan letar fram en svensk undertext och startar VLC och väljer filmen och undertexten. Med VLC behöver man inte krångla med massa codecs för den stödjer redan de viktigaste.
Sedan har jag något plugin så jag kan se RealPlayer-saker på nätet. Men om man ska kolla på filmer/videos på datorn är VLC överlägset! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Media Player Classic eller WinDVD de ytterst få gånger jag kollar på filmsnuttar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör också Media Player Classic.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
VLC låter nice, ska prova den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Foobar2000, http://www.foobar2000.org/, för musik....mediaplayer är aldeles för seg och bloatad för att ha körandes i bakgrunden då man sitter och jobbar med en massa applikationer...och samma gäller för winamp.
Då det gäller video kör jag oftast VCL...men då jag inte hittat någon funktion för att stretcha om filmen kan det hända att jag kollar på vissa filmer med BSplayer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jaha, vilka applikationer kör du? Visserligen kör jag en ny burk med 2GB i minne men jag har aldrig haft några problme och jag har minst 3-6 tunga program uppe alltid körandes.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder lite av varje beroende på vad det är för media.
DVD-filmer: PowerDVD Filmer: VLC Kortfilmer i wmv-format: WMP Real Media Files: Real Alternative Lyssna på enstaka låtar/ett album: Winamp Lyssna (då mest som bakgrundsmusik): iTunes |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|