FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Någon som har koll på hur sokmotorerna ser på filändelser? Undrar alltså om t.ex. sida.efr rankas lägre än sida.htm? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan jag inte tänka mig att filändelsen ska ha betydelse.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte, men det kan ju tänkas att åtminstonde vissa sökmotorer bara bryr sig om länkar där de känner igen filändelsen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Spelar ingen roll, det är enbart mime-typen i headern som är intressant. Sen vill ju w3 att man går över till att inte använda filändelse öht, men det är ju en annan sak som inte har nånting med detta att göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, funderade lite över det. Tyckte att det var konstigt att det inte finns mer anarki över filändelserna. Men som jag kan se det kan där ju inte finnas något rättsligt hinder alls...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
htm, html har alltid rankats högre och kommer nog alltid att göra det. samt att sökmotorerna kommer alltid att kunna krypa dom lättare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ni får fäl testa vettja. Döp om alla era filänderlser till .gif och kolla om ni någonsin blir indexerade igen... =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Validating
|
Det har stor betydelse.
Ove har rätt som vanligt :blink: HTML är klart ledande. Sedan vill vag inte spekullera i vilken annan giltig ändelse som kommer. Vi har testat med ogiltiga ändelser, fungerar inte tillfredsställande måste jag säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så att använda www.example.org/sokord/sokord.sokord är ingen bra idé?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sökmotorer tycker mindre om dynamiska än statiska webbsidor. Därför borde det vara bättre att döpa filerna till .html och .htm än .shtml och .php.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|