Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Regler <-> Hög kvalitet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-07, 16:51 #1
Peters avatar
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Medlem
Peters avatar

Hej,
Jag har föjlt detta forum ett tag nu och måste säga att det är imponerande nivå på många diskussioner, något som kan tyckas svårt för ett öppet forum. Det har funnits diverse trådar här som handlat om hur man kan förbättra WN för att slippa alla "vad tycker ni om min sida" och liknande.. Det uppstod förslag på krav som..
..att man skulle ha minst en kommersiell site
..att ens största inkomstkälla skulle komma från den kommersiella siten
..att siten skulle vara seriös
..att man skulle betala för att få vara medlem
..osv..
Jag vill bara poängtera att det finns många som inte driver kommersiella sidor, men ändå har hög eller mycket hög kompetens inom området. Någon tyckte att - ja men då släpper vi in personer med seriösa ideella sidor också, och så blev det en ny debatt om vad som var seriöst eller inte.
Om jag får jämföra WN med en tidning för yrkessamma inom området - vilket enligt mig är en bra liknelse - så håller en tidning hög kvalitet genom att ha en redaktion som är väl insatta i området, samt artiklar av och om verksamma personer inom området. Vem som helst kan läsa denna tidning, och därmed förhoppningsvis lära sig något, och precis vem som helst kan skriva till tidningen med artikelförslag eller insändare. Hela idén med att man måste ha gjort en viss sak tycker jag är väldigt tråkig. Så länge det personen skriver håller hög kvalitet och därmed bidrar till forumet ska det väl vara ok?

Låt det vara ett öppet forum, låt vem som helst posta, ställ inga krav på kommersiell sida eller inte, utan ta istället bort de inlägg som inte håller den efterstävade nivån!

MVH Peter

(som ni kanske förstått har jag ingen kommersiell sida, jag har dock följt branchen med stort intresse sedan ett antal år tillbaka, måste jag nu registrera peterswebbyra.com enbart för att få posta här?) :huh:
Peter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-07, 18:26 #2
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
...sätter lite toner till inlägget och stampar takten med foten.. låter som musk i mina öron det där.
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-07, 20:57 #3
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Mycket bra inlägg, jag anser också att delar av reglerna inte passar längre pga att WN inte blev exakt vad jag tänkte från början.

Jag skall ta och omformulera reglerna nån dag när jag för tid, så det passar en websida som även tycks vara intressant för en målgrupp jag inte såg från början.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-07, 21:25 #4
esras avatar
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2003
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling
esras avatar

Reg.datum: Nov 2003
Har länge sökt efter ett forum som detta och hoppas verkligen att man kan bidra med vad som krävs för att vara kvalificerad för att få stanna kvar. Håller alltså med dig priority i det du skriver (även om jag lätt skulle kunna tänka mig att avvara en mindre peng för att få access till WN).

Mvh / Håkan
esra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-08, 04:44 #5
Peters avatar
Medlem

Medlem
Peters avatar

oj? hmm.. positiva svar.. jag som hade räknat med skrik, våld och andra otrevligheter

Citat:
(även om jag lätt skulle kunna tänka mig att avvara en mindre peng för att få access till WN).
som jag ser det är det mer negativt än positivt att ta betalt för ett forum som WN. Många av WNs besökare skulle säkert kunna tänka sig att betala en slant för att få vara med här. Problemet är dock att jag har svårt att tänka mig att en gammal räv inom området är särskilt villig att betala pengar för att vara med här och ge svar på andras frågor. Om personen i fråga t.ex. varit yrkesverksam i 10-15 år tror jag denne känner sig rätt säker på sin sak och inte ser detta som något värt att betala för (hur mycket pengar det gäller är ointressant i det här fallet), men personen kan säkert tycka att det är kul att knyta nya kontakter, ge tips och berätta om sina erfarenheter. Resultatet skulle alltså enligt mig bli att Kalle 13 år spenderar 50kr av sin månadspeng till att vara medlem här, medans de gamla rävarna skulle bli färre och färre.. Tror knappast att det höjer eller ens bibehåller nivån här på WN

Peter
Peter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-01, 18:39 #6
Daggen
Guest

Daggen
Guest

Citat:
Originally posted by priority@Dec 8 2003, 02:44
oj? hmm.. positiva svar.. jag som hade räknat med skrik, våld och andra otrevligheter

Citat:
(även om jag lätt skulle kunna tänka mig att avvara en mindre peng för att få access till WN).
som jag ser det är det mer negativt än positivt att ta betalt för ett forum som WN. Många av WNs besökare skulle säkert kunna tänka sig att betala en slant för att få vara med här. Problemet är dock att jag har svårt att tänka mig att en gammal räv inom området är särskilt villig att betala pengar för att vara med här och ge svar på andras frågor. Om personen i fråga t.ex. varit yrkesverksam i 10-15 år tror jag denne känner sig rätt säker på sin sak och inte ser detta som något värt att betala för (hur mycket pengar det gäller är ointressant i det här fallet), men personen kan säkert tycka att det är kul att knyta nya kontakter, ge tips och berätta om sina erfarenheter. Resultatet skulle alltså enligt mig bli att Kalle 13 år spenderar 50kr av sin månadspeng till att vara medlem här, medans de gamla rävarna skulle bli färre och färre.. Tror knappast att det höjer eller ens bibehåller nivån här på WN

Peter
Jag tror inte lilla Kalle på 13 år har varken erfarenheter, kunskap eller moget språk nog att kunna platsa här. Huruvida betalning för att få vara medlem, hum.. Pengar är inget problem för oss i I-länderna men tror knappast det bidrar till fler seriösa och mindre oseriösa. Mer aktivitet bidrar det garanterat med iaf. Jag betalar inte 100kr i månaden till ett forum jag besöker 1 gång i veckan men gärna till WN som jag besöker 5-10 gånger per dygn.

Och dem gamle "rävarna" försvinner aldrig dem vill visa sina kunskaper och visa sin makt i vår cyber värld
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 22:13 #7
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av priority
Hej,
Jag vill bara poängtera att det finns många som inte driver kommersiella sidor, men ändå har hög eller mycket hög kompetens inom området. Någon tyckte att - ja men då släpper vi in personer med seriösa ideella sidor också, och så blev det en ny debatt om vad som var seriöst eller inte.
Om jag får jämföra WN med en tidning för yrkessamma inom området - vilket enligt mig är en bra liknelse - så håller en tidning hög kvalitet genom att ha en redaktion som är väl insatta i området, samt artiklar av och om verksamma personer inom området. Vem som helst kan läsa denna tidning, och därmed förhoppningsvis lära sig något, och precis vem som helst kan skriva till tidningen med artikelförslag eller insändare. Hela idén med att man måste ha gjort en viss sak tycker jag är väldigt tråkig. Så länge det personen skriver håller hög kvalitet och därmed bidrar till forumet ska det väl vara ok?

Låt det vara ett öppet forum, låt vem som helst posta, ställ inga krav på kommersiell sida eller inte, utan ta istället bort de inlägg som inte håller den efterstävade nivån!

(som ni kanske förstått har jag ingen kommersiell sida, jag har dock följt branchen med stort intresse sedan ett antal år tillbaka, måste jag nu registrera peterswebbyra.com enbart för att få posta här?) :huh:

Bra synpunkter!

Är det någon specifik tidning du tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av Daggen
Jag tror inte lilla Kalle på 13 år har varken erfarenheter, kunskap eller moget språk nog att kunna platsa här. Huruvida betalning för att få vara medlem, hum.. Pengar är inget problem för oss i I-länderna men tror knappast det bidrar till fler seriösa och mindre oseriösa. Mer aktivitet bidrar det garanterat med iaf. Jag betalar inte 100kr i månaden till ett forum jag besöker 1 gång i veckan men gärna till WN som jag besöker 5-10 gånger per dygn.

Och dem gamle "rävarna" försvinner aldrig dem vill visa sina kunskaper och visa sin makt i vår cyber värld
Jag håller med priority. wn ska upp otroligt i status om de riktigt erfarna ska börja betala. De riktigt erfarna är ju inte här överhuvudtaget idag, när det trots allt är gratis (kanske med några få undantag).
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 23:04 #8
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by efa@Jan 10 2004, 20:13
De riktigt erfarna är ju inte här överhuvudtaget idag, när det trots allt är gratis (kanske med några få undantag).
Kan du definera riktigt erfaren?

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-11, 01:37 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av WN
Citat:
Ursprungligen postat av efa
De riktigt erfarna är ju inte här överhuvudtaget idag, när det trots allt är gratis (kanske med några få undantag).
Kan du definera riktigt erfaren?

WN
Nej.. :P Jag vet inte exakt vad jag menar med "riktigt" erfarna, men säg 10 års yrkesverksamhet... :blink:

Edit: Men som jag redan påpekat; det som jag huvudsakligen tycker saknas är mer anställt folk. Mainstream-branschen så att säga. När får vi se medlemmar från Sveriges tio största webbyråer? När får vi se folk från företag som duma, alenio eller wm-data?
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-15, 05:02 #10
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by efa@Jan 10 2004, 23:37
När får vi se medlemmar från Sveriges tio största webbyråer? När får vi se folk från företag som duma, alenio eller wm-data?
Här får ni se 1! B)

Och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för att vara här, verkar finnas människor med mycket kunskap som kompletterar min egen. Skönt också att ha forumet är "heltäckande" dvs både ekonomi, marknadsföring och teknik (annars hade forumet bara varit en i mängden).
Nu slipper man ju kryssa mellan en massa andra forum..
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017