FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon som vet om s.k. autosurfprogram är lagliga eller ej?? Har hört alla möjliga uttalanden, allt från "OK" till "Ponzi,pyramidspel" etc. Har ingen aning om vad man ska tro om dessa program.
Ett exempel är www.12dailypro.com . Vet av andra att de faktiskt betalar ut, så de är inga uppenbara bedragare. Men var är haken? Är det lagligt? Och i så fall, hur beskattas det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan nån förklara vad det handlar om. Få betalt för att surfa? Varför skulle nån betala för det? Och nästa fråga, vad är "autosurfa"?
Läst på 12dailypro.com men inte förstått. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kanske finns andra tillämpningar av det, men de där siterna brukar "sälja" trafik, så antingen hjälper man företaget i fråga att blåsa siteägare som tror att de köper legitim trafik, eller så anvädns det för att öka sin statistik.
Nån verklig användning finns det väl inte? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Du menar företag som betalar för att visa reklam medans du surfar med ett program?
Och sedan har du ett program som rör musen automatisk och klickar för att programet ska tro att du surfar och får betalt? Du får köra vafan du vill på din dator, är inget olagligt att ha program som klickar eller rör musen. Dock så tillåter inte företaget det och om dom kommer på det lär du inte få några pengar. Värsta som kan hända. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vem kommer inte ihåg slanten.se?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hm om jag förstår FAQen på daily PRO rätt så:
- En "upgrade" kostar 6 dollar och varar i 12 dagar. - Jag måste besöka 12 sajter per dag för att få 12% av upgrade summan (dvs 0.72 dollar/upgrade) - Jag kan köpa 1000 upgrades på en gång... - De lovar att om de bestämmer sig för att lägga ner ska de försöka meddela mig i god tid och de lovar att försöka betala ut pengar de är skyldiga mig. - Du måste betala med egna pengar för upgrades. Intjänade pengar får inte användas för att köpa upgrades. ja om du vågar satsa 6000 dollar har du ju 8640 dollar efter 12 dagar. :P personligen tycker jag hela upplägget verkar skumt... De lär ju gå i konkurs lagom till när tillräckligt många har pengar innestående... Och de betaklar väl ut småsummor för att få folk att våga satsa mer... jag menar tänk efter... Om du satsar max får du en vinst på 220 dollar per dag i genomsnitt. För att besöka 12 sajter... Vilka sajter betalar 18.33 dollar per besök av en person som inte är intresserad utan bara besöker för att han måste... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det är väl dessutom inte "besök" utan autosurf, man kan ju gå ifrån datorn medans den "autosurfar" .. ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, man får betalt för att surfa. Surfandet sker med ett automatiskt program som går igenom ett antal förutbestämda sajter. Varför har jag ingen aning om. Har själv testat 12dailypro, satte in 150 dollar (!), och efter 14 dagar betalade de ut 216 dollar! Jag trodde inte på det själv, men kan konstatera att de faktiskt betalar! Dessutom hade de problem med sitt autosurfprogram så det gick inte att använda, men de betalade ut ändå. Så man fick betalt utan att ens göra jobbet!
Men så på en del amerikanska sajter kallas sådana här program för ponzis, efter en bedragare på 20-talet, Charles Ponzi. Och att det då i slutänden går ut på att blåsa folk. Se till exempel: http://www.mark-knutson.com/ http://home.nycap.rr.com/useless/ponzi/ Det finns t.o.m. program som lovar att "dubbla dina pengar på x dagar". Kan det vara lagligt? uppenbara Ponzis. Än en gång, varför de erbjuder detta har jag inte en aning om. Och det är inget jag rekommenderar. Nå, ej heller avrådåder ifrån. Har som sagt inte en aning. Till exempel www.realitycycler.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|