Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Keywords i domän - Hur ser google på space?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-21, 18:32 #1
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jag är, efter några overture-sökningar, på väg att skriva en innehållssida.

Har haft lite tur på min sida och lyckligtvis finns det ett väldigt attraktivt domännamn ledigt.
I overture sökte jag på ett generellt keyword som förmodligen är väldigt svårt att matcha. Däremot kan man lägga till ett till keyword för att specificera inriktningen till det mitt content kommer att handla om.

Således har vi 2 keywords, 209 sökningar på just den kombinationen enligt overture (maj 2005). Förmodligen rätt lite. I varje fall är detta min första riktiga content-sida och jag vill testa (tidigare har mina sidor mer bestått av tjänster skapta av script, utan faktisk content). Sedan är det säkert möjligt att driva mer trafik till sidan via besökarnas vänner.

Domänen jag har hittat består alltså av [keyword][keyword].se (svenska keywords).

Frågan jag nu ställer mig - kommer google att förstå att mitt domännamn innehåller båda keyworden om någon söker på "keyword" + mellanslag + "keyword"?

Edit:
Vi säger såhär. Vad vore bäst. keyword-keyword.se eller keywordkeyword.se ? Visserligen är det nog klurigare att skriva in urlen om den innehåller specialtecken.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-21, 18:47 #2
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Alltså din domän har inget med vad folk söker på, vad folk länkar till din domän är vad det handlar om. Och om du har kalles-kaviar.se och någon gör en länk www.kalles-kaviar.se på sin sida så kommer din sajt få lite extra poäng på både kalles och kaviar, men ännu mer dem tillsammans kalles kaviar.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-21, 19:08 #3
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Således har vi 2 keywords, 209 sökningar på just den kombinationen enligt overture (maj 2005). Förmodligen rätt lite.
Ja det är mycket lite, det är endast ca 7 sökningar per dag vilket gör det mycket svårt att få det lite trafik till sidan. Utgår från att det är ditt"huvud keyword2 du menar och inget annat..

Om din sida kan ge 1% i sälj så går det ganska många dagar mellan varje sälj med 7 sökningar per dag, inte minst då sökningar inte betyder att de klickar på just din sida..

Försök att hitta keywords runt 40-90k/mån, inte mer än 100k. Det fungerar bäst för oss ialla fall..

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-22, 12:16 #4
marty3d marty3d är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
marty3d marty3d är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Förlåt en ignorant människa, men jag har sett att "overture" nämns lite här och där. Vad är detta?

Tack!
marty3d är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-22, 12:17 #5
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
abrakadabrafems avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by marty3d@Jul 22 2005, 12:16
Förlåt en ignorant människa, men jag har sett att overture nämns lite här och där. Vad är detta?
Tack
http://inventory.overture.com/d/sear...ry/suggestion/
Om jag inte har fått allting om bakfoten så är det ett sätt att se hur populärt ett specifikt sökord är

Edit: http://inventory.overture.com/ räcker
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017