FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har ett litet problem, nämligen det att vissa klick ser jag bara när jag har tagit "Sammanlagda data" och dessa klick syns inte när jag tar och visar per kanaldata (med Alla kanaler ikryssade) (?).
På google läste jag något om att kanaldatat kan vara fördröjt upp till 2 dagar men det verkar inte stämma, jag har gammal statisitk där sammanlagd data kan vara det dubbla av vad kanaldatat visar. (jag började med Adsense i början av April) Jag har lagt upp mina siter utan subdomäner, exempelvis: minförstasite.se minandrasite.com ..etc och då bör jag väl inte missa varken subdomäner eller undersidor eller hur? För perioden April-Juli så visas totalt ca 25% mer $$ om jag tar "Sammanlagda data" Någon idé? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Jag har haft mindre diffar (på ett par cent), när jag rapporterade det till google så sa det att de har en del avrundningsproblem som kan göra att summorna diffar. SÅ förutsatt att du inte har extremt små inkomster så låter det där som ett rätt allvarligt problem.
Troligen är det väl så att nån site generar pengar till ditt konto utan att gå in på en specifik kanal om jag förstått frågan rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Det är inte bara pengarna som diffar, det är klicken också. Det gäller bara 2st siter så det är inte så många parametrar att leka med. =/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Du ser mer inkomst näär du väljer "sammanlagt" eftersom du inte har kanaler för alla dina sidor och inte kan se inkomsten för en sida som inte har en kanal eller är med i en kanal.
Om du t ex har tre sidor: www.1.com, www.2.com och www.3.com så kan du skapa en kanal för var och en och använda allting under http://www.3.com/ som en kanal. P så sett har du täkt all inkomst. Du kanske har en sida som ligger på www.1.com/blah.html men endast har med www.1.com/index.html som en kanal. Då ser du inte inkomsten från blah.html. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Men jag har ju som jag sa angivit mina siter utan subdomäner, exempelvis:
minförstasite.se minandrasite.com vilket gör att tom subdomäner kan variera (jag kör dock inga subdomäner på siterna men jag får ibland trafik utan "www" ibörjan..) Jag har allstå *inte* specat varken undersidor, foldrar eller subdomäner, detta ska alltså täcka in allt. Och jag äger inga fler publicerade siter än de jag har spec'at upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Varför inte använda de "vanliga" kanalerna istället?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag kör webadresskanaler, är det de du menar med vanliga?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
De riktiga som man sätter manuellt (i annonselement, channelid och grejer).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tror googles cache inte räknas in i webadresskanaler...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|