FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har lagt en bild som bakgrund för att kunna lägga en text framför. Glömde att bilden måste vara klickbar och länka till en annan sida. Kan man göra detta i css eller måste jag hitta på nåt annat?
(bilden för Industri & kontor på http://andresmaleri.se/content/blogcategory/70/46/) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Placera div:en i en a-tagg?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lägga bilden som bakgrund i en tabell med javascript på onclick? Borde väl fungera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Eller varför inte lägga in bilden i länken?
a.imglink { background:url(images/bild.jpg); background-repeat:no-repeat; height:60px; width:400px; display:block; } Så funkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för förslaget - det var ju kanon! Men tyvärr så vägrar Mambo att acceptera class i länktaggen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då kan du lägga a innanför exempelvis en div
div a { background:url(images/bild.jpg); background-repeat:no-repeat; height:60px; width:400px; display:block; } <div> </div> Anledningen är att du inte vill att alla länkar ska drabbas. Dessutom borde Mambo tillåta att man åtminstone ger Div-taggen ett id och då blir det ännu bättre: #bild a { background:url(images/bild.jpg); background-repeat:no-repeat; height:60px; width:400px; display:block; } <div id="bild"> </div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Underbart! Nu ser det tjusigt ut. Jag fick koppla ut wysiwyg-editorn ur Mambo för att kunna skriva in class i länktaggen.
Tack för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|