FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Problem: En förening ska ta betalt via en betallösning och summorna kommer att röra sig runt 40:- per styck men antalet transaktioner kan bli 50 - 100 stycken per vecka och de vill naturligtvis behålla så mycket pengar som möjligt.
Föreningen är ej momspliktig och denna del av verksamheten är inte av den digniteten att det ska betalas moms på (SKVs besked) och därför är det rätt mycket pengar det rör sig om det ska dras moms i "onödan" vilket gör att de SMS-tjänster jag tittat på inte har varit intressanta då de drar momsen. Den enda lösningen jag då har hittat hittills är Payson som har lägst avgift (3:- + 3%) räknat på 40:-. Total avgift: 4:20 Utbetalningskostnaden är försumbar då den är 2:- per utbetalning. Är det någon som har en bättre lösning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Ja, kontant
![]() Att ens implementera en sån betallösning kostar ju pengar, eller är din tid gratis? Regga ett pg och be folk skicka in pengar annars.. enklare än så blir det nog inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Hehe, ja i det här fallet är min tid gratis. Jag är bra på dåliga affärer. :lol:
PG/BG fungerar inte då det är ett visst behov av automatisering efter färdig transaktion. Tyvärr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade hört av mig till några av betalväxlarna för att få en offert.
Oftast kan de göra något på priserna när det är så små medelbelopp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det är ju knappast kunden som betalar transaktionsavgiften. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Inte nicce? Det är _alltid_ kunden som betalar, reklam, avgifter, lokalhyra, personal. Kunden betalar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Använd telefonen som kontaktinfo och skicka faktura direkt till kund med pg/bg som betalnings alternativ. Speciellt om det handlar om små summor så måste ni se till att göra det så enkelt som möjligt för kunden så att han "hugger" på en gång..
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För att spara lite extra så kan du ju maila fakturan. Annars så blir det 5 kr extra / faktura
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|