Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

subdomäntjänster

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-06, 00:25 #1
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Driver sajten 3W.se som tillhandahåller gratis subdomäner, främst för svenskar men har även funderingar på att utöka mot internationella registreringar. Är därför intresserad att höra mig för vilka andra tjänster som idag redan finns både nationellt och internationellt.

Skulle vara intressant att se vilka man isåfall har att "konkurrera" med.
De största (till antalet registreringar) som jag känner till är väl internationella cjb.net och svenska just.nu. Finns det några andra som har lika många (fler?) domäner som 3W.se där de erbjuder subdomäner under?

Vilka sökord bör man optimera efter? Känns väldigt svårt att veta vad de besökare som letar efter denna typen av tjänster söker efter. Finns det något bra sätt att ta reda på detta? Känns inte riktigt som om det är "subdomäner" de använder i sina sökningar.

Skulle även vara intressant att höra förslag på andra sätt jag kan marknadsföra 3W.se. För att använda ex. Google Adwords måste jag veta vilka ord jag ska lägga in så det faller ju lite. Att annonsera via Tradedoubler eller liknande är inte aktuellt eftersom tjänsten är tänkt att finansieras mha begränsade reklamintäkter.

Tacksam för svar.
Oläst 2003-12-06, 01:08 #2
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar

Citat:
Originally posted by marcuss@Dec 5 2003, 22:25
De största (till antalet registreringar) som jag känner till är väl internationella cjb.net och svenska just.nu. Finns det några andra som har lika många (fler?) domäner som 3W.se där de erbjuder subdomäner under?
Det finns även has.it och come.to som är väldigt stora.
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-06, 01:28 #3
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av qo-naq
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
oj, jo dom verkar ju verkligen vara stora.
fast de båda använder sig av popups vilket inte är så uppskattat. så förhoppningsvis föredrar användarna 3W bara man lyckas marknadsföra sig

blev lite fundersam eftersom has.it har i princip enbart .at-domäner. Är dom extremt billiga eller vad kan det bero på? Någon som har någon idé?
Oläst 2003-12-06, 02:04 #4
Qo-naqs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -qo-naq@Dec 5 2003, 23:08
Citat:

oj, jo dom verkar ju verkligen vara stora.
fast de båda använder sig av popups vilket inte är så uppskattat. så förhoppningsvis föredrar användarna 3W bara man lyckas marknadsföra sig

blev lite fundersam eftersom has.it har i princip enbart .at-domäner. Är dom extremt billiga eller vad kan det bero på? Någon som har någon idé?
Has.it använder inte pop-ups och de är verkligen super. Det sättet de får in pengar är att när man reggistrerar så måste man reggistrera sig för några nyhetsbrev också.

Sedan att de har reggat många .at beror nog på att det är enkelt att komma på snitziga subdomänsnamn t ex build.at/me eller eller som en riktigt sub. petterson.lives.at
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-06, 02:11 #5
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by qo-naq@Dec 6 2003, 00:04
Has.it använder inte pop-ups och de är verkligen super. Det sättet de får in pengar är att när man reggistrerar så måste man reggistrera sig för några nyhetsbrev också.

Sedan att de har reggat många .at beror nog på att det är enkelt att komma på snitziga subdomänsnamn t ex build.at/me eller eller som en riktigt sub. petterson.lives.at
enligt has.it's FAQ så har dom popups. fast dom kommer tydligen fram först efter 7 minuter.

men okej, jo nåt extra reklambrev är ju kanske inte så farligt.
Oläst 2003-12-10, 02:48 #6
Stuves avatar
Stuve Stuve är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
Medlem
Stuves avatar

HIHI!! sen finns även min lilla sajt me ute i den stora rymden http://www.sidan.nu vi kör gratis rakt igenom utan några popus eller liknande.

Mvh
//Stefan A
Stuve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-10, 02:53 #7
logicfive logicfive är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Medlem

Citat:
Originally posted by Stuve@Dec 9 2003, 23:48
HIHI!! sen finns även min lilla sajt me ute i den stora rymden http://www.sidan.nu vi kör gratis rakt igenom utan några popus eller liknande.

Mvh
//Stefan A
Hur kommer det sig att jag får upp en popup på din sida då? En enormt stor och jobbig sak.
Besöker jag din sida med Mozilla så dyker ingen sida upp alls, utan jag ser bara html-kod.
logicfive är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-10, 02:58 #8
Stuves avatar
Medlem

Medlem
Stuves avatar

Vi har ingen popup på våran första sida längre ska jag säga, och har aldrig haft nån popup för nån som signar upp sig.

Angående Mozilla problemet så vet ja inte alls va de beror på, de har jag inte hört förut, de lär väl förmodligen vara nåt felkodat som jag får kolla igeom.
Stuve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-10, 03:01 #9
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
HIHI!! sen finns även min lilla sajt me ute i den stora rymden.
Citat:
vi kör gratis rakt igenom utan några popus eller liknande.

Mvh
//Stefan A
provade att registrera en subdomän hos er förut men den plockades bort bara efter ett litet tag så jag har inte speciellt bra erfarenheter av era tjänster.

Citat:
Hur kommer det sig att jag får upp en popup på din sida då? En enormt stor och jobbig sak.
Besöker jag din sida med Mozilla så dyker ingen sida upp alls, utan jag ser bara html-kod.
kommer en popup när jag går dit också trots att jag har popupblocker igång vilket gör det hela ännu mer fruktansvärt.
Oläst 2003-12-10, 03:03 #10
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Stuve@Dec 9 2003, 23:58
Vi har ingen popup på våran första sida längre ska jag säga, och har aldrig haft nån popup för nån som signar upp sig.
Jaja, jag fick iallafall upp ett fönster från vinstchans punkt com, kanske är eran banner som spökar?
logicfive är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017