FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Skulle vilja ha en div från där den början på sidan (Några pixlar ner på sidan) till längst ner på sidan. Kod:
<html> <div id="huvud" style="height: 38px">Mitt sidhuvud...</div> <div id="meny" style="width: 150px; height: Nästan 100%"> Min meny.. </div> Går detta att lösa på nåt snyggt sätt, utan javascript? / Lasse |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att jag sett nån lösning som funkar i IE som ser ut ungefär såhär:
Kod:
#meny { width: 150px; * *height:expression(document.body.clientHeight-38+"px"); } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Funkar klockrent i IE... Att stödja Firefox är dock ett krav... :o( |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Firefox har ju max-height och såna css-egenskaper, den koden jag skrev är en vanlig IE-workaround för just det. Testa med max-height och min-height och se om du inte kan åstadkomma det du vill även i Firefox.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är inte max- eller min-height jag vill ha, utan en fast höjd, förhållande till fönstrets storlek. Några andra förslag? Jag fundera på att lägga in hela sidan i en div med height: 100%; Finns det något sätt att få meny-diven till att fylla ut hela denna på höjden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
fugnerar inte margin?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men nopp... Kod:
body { margin-bottom: 38px } #huvud { height: 38px; } #meny { height: 100%; } ![]() Tack FredrikMH! Enda problemmet är att det alltid blir en scrollist , men det kan jag leva med! / Lasse |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Kod:
body { margin-top: 38px } #huvud { margin-top: -38px height: 38px; } #meny { height: 100%; } Då försvinner scrollisten med! ![]() Tack alla för hjälpen! / Lasse |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|