FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker mig se en trend med allt större och dominerande reklamskyltar på webbsidor. Vad sägs om dessa:
http://www.di.se/nyheter/ http://www.affarsvarlden.se/ Trots att jag tillhör "målgruppen" för dessa, så gör den här reklamen att jag söker andra sidor för att få informationen. Förlorar inte annonsörerna mer på detta än de vinner? Speciellt DIs sida är fruktansvärt, enligt mig. Där kan man inte ens scrolla undan när de lagt jättebannern i en frame. :angry: Ett alternativ tycker jag för annonsörer som verkligen vill synas med stor reklam är att göra en ingångssida som man passerar, som bara innehåller reklamen, och att surfaren sedan får klicka sig vidare till huvudinnehållet, som man får läsa ostörd. Det är dock en ovanlig lösning (Yahoo har den på några ställen, i ärlighetens namn rätt irriterande där också...) ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|