FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
jag har en webbshop där man klickar på Logga in i vänster-framen och kommer då till en login-sida i main-framen.
jag har ett script i vänster-framen som känner av om personen är inloggad eller inte, varvid den ska visa Logga in eller Logga ut. hur får jag vänster-framen att ladda om automatiskt efter att man loggat in i main-framen? tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På den sida som dyker upp när man lyckats logga in lägger man:
<body onload="javascript:top.document.vänstraframenamn.l ocation.href='hejsan.html'"> eller så var det top.framenamn... testa! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
"top.dokument.categories.location är null eller inte ett objekt"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Eller ja, om du vill uppdatera flera samtidigt så: Kod:
<script type="text/javascript"> function update_frames() { parent.framenamn.location.href = 'url'; parent.framenamn2.location.href = 'url2'; } </script> Kod:
<body onload="update_frames()"> Kod:
<script type="text/javascript"> window.onload = function update_frames() { parent.framenamn.location.href = 'url'; parent.framenamn2.location.href = 'url2'; } </script> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
jag löste det enkelt med:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Tänk också på att parent är relativt (om du nu skulle ha den dåliga idén att nästla framessidor.. =)
EDIT: Använd framenamn istället för ett index, alltså parent.frames['hejsan'].location.href Jag tror det ska fungera (man vet ju aldrig när indexet förändras om du stuvar om lite i koden)... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|