FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har domänen: www.keyword-forum.com (där keyword är ett annat or då altså)
Jag optimerar den för just sökfrasen: keyword forum När jag gör en sökning på hur ofta folk söker på: keyword forum så får jag fram detta: Overture: keyword forum (23,6 searches/day) Wordtracker: keyword-forums (5 searches/day) Notera skillnaden med att wordtracker inte visar forum utan forumS, med ett 'S' på slutet. Betyder detta att de 23,6 sökningarna / dag som görs på overture igentligen också är på keyword forumS, men att overture inte visar sökord i plural form? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Overture slår samman resultat i plural- och singularform. Resultatet från overture borde alltså innefatta alla sökningar för både keyword-forum och keyword-forums.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okaj, precis vad jag misstänkte då, och får anta att de flesta görs på plural alternativet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle säga att de flesta görs på singular... fan, använder man sig av forums över huvud taget? På svenska är det iaf FORUM både i singular och plural (Ett forum, flera forum).
Dessutom, om du skulle använda adressen www.keyword-forums.com så tycker jag att det luktar som en sida med en lista över forum, inte en sida med ett forum i sig alltså (mao en länksamling). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På svenska heter det ju forum i både singular och plural, så här är det inget snack om saken. I engelskan varierar det från site till site vad man använder, får hoppas jag gjort rätt när jag kör på keyword-forum.com
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|