FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Har uppdaterat mina sidor enligt diverse rekomendationer. har sjunkit från plats 14 till runt 100 på några dagar. är det vanligt att när man uppdaterar sina sidor att rankningen försviner för att sedan återfå den? De ändringar jag har gjort är enligt mig till det bättre. hur många dagar behöver google för att återställa pagerankingen? Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nej. Är det en ny sida? Kanske sandbox filtret aktiverades. Nya sidor brukar ranka bra i början (några veckor eller mer ) för att sedan plötsligt sjunka ner. Om du redan har optimerat sin sida efter de rätta nyckelorden är det bara att lägga till mer unikt innehåll och få fler länkar till din sida. Försök komma med i DMOZ. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej tack för svaret, som vanligt så skrev jag väl inte tillräckligt utförligt.
Sajten finns med i dmoz osv. den har varit uppe i snart 2 år och har en pagerank 4. När jag sökte på ett av mina nyckelord låg jag på plats 14, använder jag samma sökord idag (4 dagar) efter uppdateringen så ligger jag på plats 98. Jag gjorde "små ändringar" helt i linje med sökoptimering (anser jag), jag förkortade meta desc till 160 tecken samt förkortade titeltagen något lade till några nyckeord i bodyn mm Det jag undrar är hur "fort" eller "långsamt" det tar för googel att ranka upp min sajt igen... eller har jag förlorat så många placeringar för gott på den uppdateringen, skall jag istället tänka om eller ändra tillbaka? Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det där är väldigt svårt att säga Pagnus, jag kan nog säga att alla här på WN har märkt förändringar i googles sökresultatlista de senaste veckorna. Positiva som negativa.
Ett tips är att börja använda någon tjänst som bevakar resultaten så att du kan titta på dem under tid, personligen använder jag http://www.digitalpoint.com/tools/keywords/ även om det troligen finns bättre tjänster om man bara orkar leta lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Angående hur fort eller långsamt du kommer upp igen finns det nog ingen som kan svara på.
Att du ändrade din meta desc tror jag inte var en faktor alls men däremot titeln som är en av de viktigaste elementen. Citat:
Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det kan ju också vara så att din sida har blivit straffad av Google för att du använder "dold text" på sidan bl.a.
Smakprov ur källkoden: i Blekinge, Dalarna, Gotland, Gävleborg, Halland, Jämtland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne, Stockholm, Södermanland, Uppsala, Värmland, Västerbotten, Västernorrland, Västra Götaland, örebro, östergötland, Västmanland, Arjeplog, Arvidsjaur, Boden, Gällivare, Haparanda, Jokkmokk, Kalix, Kiruna, Luleå, Pajala, Piteå, Älvsbyn, överkalix, övertorneå, Bjurholm, Dorotea, Lycksele, Malå, Nordmaling, Norsjö, Robertsfors, Skellefteå, Sorsele, Storuman, Umeå, Vilhelmina, Vindeln, Vännäs, Åsele, Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Sundsvall, Timrå, Ånge, örnsköldsvik, Bollnäs, Gävle, Hofors, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ockelbo, Sandviken, Söderhamn, Enköping, Håbo, Tierp, Uppsala, Älvkarleby, östhammar, Botkyrka, Ekerö, Haninge, Norrtälje, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Sigtuna, StorStockholm, Södertälje, Upplands-Väsby, Upplands-Bro, Vallentuna, Värmdö, österåker, Eskilstuna, Lerum, Lidköping, Lilla Edet, Lysekil, Mariestad, Mark, Mellerud, Munkedal, Mölndal, Orust, Partille, Skara, Skövde, Flen, Gnesta, Katrineholm, Nyköping, Oxelösund, Strängnäs, Trosa, Vingåker, Boxholm, Finspång, Kinda, Linköping, Mjölby, Motala, Norrköping, Söderköping, Vadstena, Valdermarsvik, Ydre, Åtvidaberg, ödeshög, Gotland Norra, Borgholm, Emmaboda, Hultsfred, Högsby, Kalmar, Mönsterås, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamn, Torsås, Vimmerby, Västervik, Karlshamn, Karlskrona, Olofström, Ronneby, Sölvesborg, Bjuv, Bromölla, Burlöv, Båstad, Eslöv, Helsingborg, Hässleholm, Höganäs, Hörby, Höör, Klippan, Kristianstad, Kävlinge, Landskrona, Lomma, Lund, Malmö, Osby, Perstorp, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Staffanstorp, Svalöv, Svedala, Tomelilla, Trelleborg, Vellinge, Ystad, Åstorp, Ängelholm, örkelljunga, östra Göinge, Alvesta, Lessebo, Ljungby, Markaryd, Tingsryd, Uppvidinge, Växjö, Älmhult, Falkenberg, Halmstad, Hylte, Kungsbacka, Laholm, Varberg, Aneby, Eksjö, Gislaved, Gnosjö, Habo, Jönköping, Mullsjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vaggeryd, Vetlanda, Värnamo, Ale, Alingsås, Bengtsfors, Bollebygd, Borås, Dals-Ed, Essunga, Falköping, Färgelanda, Grästorp, Gullspång, Göteborg, Götene, Herrljunga, Hjo, Härryda, Karlsborg, Kungälv, Sotenäs, Stenungsund, Strömstad, Svenljunga, Tanum, Tibro, Tidaholm, Tjörn, Tranemo, Trollhättan, Töreboda, Uddevalla, Ulricehamn, Vara, Vårgårda, Vänersborg, Åmål, öckerö, Askersund, Degerfors, Hallsberg, Hällefors, Karlskoga, Kumla, Laxå, Lindesberg, Ljusnarsberg, Nora, örebro, Arvika, Eda, Filipstad, Forshaga, Grums, Hagfors, Hammarö, Karlstad, Kil, Kristinehamn, Munkfors, Storfors, Sunne, Säffle, Torsby, Årjäng, Avesta, Borlänge, Falun, Gagnef, Hedemora, Leksand, Ludvika, Malung, Mora, Orsa, Rättvik, Smedjebacken, Säter, Vansbro, Älvdalen, Berg, Bräcke, Härjedalen, Krokom, Ragunda, Strömsund, Åre, östersund, Arboga, Fagersta, Hallstahammar, Heby, Kungsör, Köping, Norberg, Sala, Skinnskatteberg, Surahammar, Västerås, Ovanåker, Gotland Södra.</p> <h2>Annonsera gratis</h2> inom annons, anons, anonns, annonsera, anonsera, anonnsera, annonsering, anonsering, anonnsering, Pryl.se, Pryl.nu, Pryl. Pryl.se, Pryl.nu, Pryl.net, Pryl.org, radannons, radanons, radanonns, radannonser, radanonser, radanonnser, radannonsering, radanonsering, radanonnsering, webannons, webbannons, webannonsering, webbannonsering, annonser på nätet, annonsering på nätet, radannonser på nätet, radannonsering på nätet, kostnadsfri, kostnadsfritt, gratis, gratis annonser, gratis annonsering, gratis radannonser, gratis radannonsering, privata annonser, privat annonsering, privata radannonser, privat radannonsering, lokala annonser, lokala anonser, lokala anonnser, lokal annons, lokal annonsering, lokal anons, lokal anonsering, lokal anonns, lokal anonnsering, sök, söka, sök annons, söka annons, sök annonser, söka annonser, sök anons, söka anons, sök anonnser, söka anonnser, sök anonns, söka anonns, sök anonnser, söka anonnser, skriv, skriv annons, skriv annonser, hushållsmaskin, hushållsmaskiner, inredning, kyl, kylskåp, frys, frysbox, spis, gasspis, gasolspis, vedspis, vedspisar, ugn, häll, micro, microvågsugn, service, reparationer, tjänster, övrigt, trädgård, trädgårdsredskap, tvätt, tvättmaskin, tvättmaskiner, tork, torktumlare, verktyg, maskin, maskiner, vvs, badrum, torkskåp, bok, böcker, tidning, tidningar, barnböcker, facklitteratur, fackböcker, faktalitteratur, faktaböcker, kurslitteratur, kursböcker, studentlitteratur, studentböcker, serier, serietidningar, seriemagasin, seriemagazin, magasin, skriv anons, skriv anonser, skriv anonns, skriv anonnser, läs, läs annons, läs annonser, läs anons, läs anonser, läs anonns, läs anonnser, annonstorg, anonstorg, anonnstorg, anslagstavla, nytt, begagnat, fynd, fynda, köp, köp & sälj, köp och sälj, köpes, sälj, säljes, hyr, uthyres, önskas hyra, byt, bytes, önskas byta, skänkes, bortskänkes, kontakt, kontakter, kontaktannonser, kontaktannonsering, man, män, man söker kvinna, man söker man, kvinna, kvinnor, kvinna söker man, kvinna söker kvinna, brevvän, brevvänner, foto, fotografi, fotorgrafering, bild, bilder, pris, priser, ort, län, stad, region, bostad, bostäder, bostadsrätt, bostadsrätter, hyresrätt, hyresrätter, kedjehus, parhus, radhus, sommarstuga, sommarstugor, torp, villa, villor, bygg, byggmaterial, byggmateriel, vitvara, vitvaror, bastu, dammsugare, städ, diskmaskin, magazin, skönlitteratur, romaner, noveller, data, dator, datorer, it, dataspel, pc, pc-datorer, pc-program, mac, machintosh, mac-datorer, mac-program, machintosh-datorer, machintosh-program, tillbehör, skrivare, tv-spel, modem, djur, husdjur, hund, hundar, katt, katter, fågel, fåglar, häst, hästar, reptil, reptiler, fordon, motor, båt, båtar, motorfordon, bil, bilar, personbil, personbilar, bilstereo, däck, sommardäck, vinterdäck, fälgar, lättmetallfälgar, aluminiumfälgar, garage, garageplats, husvagn, husvagnar, husbil, husbilar, mc, motorcykel, motorcyklar, moped, mopeder, skoter, skotrar, snöskoter, snöskotrar, vattenskoter, vattenskotrar, släpvagn, släpvagnar, hobby, hobbylokal, hobbylokaler, musik, musikutrustning, arkadspel, flipper, flipperspel, instrument, blåsinstrument, elektroniska instrument, slaginstrument, stränginstrument, kläder, skor, bijouterier, damkläder, herrkläder, barnkläder, festkläder, fritidskläder, ungdomskläder, päls, skinn, leksaker, spel, brädspel, sällskapsspel, utomhusspel, tv-spel, nintendo, sony, playstation, sega, gameboy, barn, barnvagn, barnvagnar, liggvagnar, sittvagnar, bilstol, bilbarnstol, barnsäng, spjälsäng, barnstol, skötbord, ljud, bild, tele, telefon, telefoner, telefonsvarare, mobiltelefon, mobiltelefoner, telefoni, cd, cd-skivor, fax, film, foto, kamera, kameror, framkallning, radio, stereo, hifi, tv, video, videobandspelare, videokamera, videokameror, vhs, dvd, dvd-spelare, möbler, inredning, köksmöbler, vardagsrumsmöbler, hallmöbler, sovrumsmöbler, matsalsmöbler, trädgårdsmöbler, soffa, fotölj, stol, bord, hylla, bokhylla, säng, mattor, gardiner, tavlor, växter, krukväxter, sport, fritid, camping, cykel, cyklar, dyksport, vattensport, golf, jakt, fiske, racketsport, resor, skateboard, inlines, skidor, snowboard, skridskor, stryketräning, hantlar, hantel, skivstänger, skivstång, textilier, textil, hemslöjd, stick, virk, symaskin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Pagnus, det som händer när du fyller på med sådär många olika keywords är att du hamnar i massa filter. Det är en avvägning, vill du vara hyfsat rankad på många saker eller bra rankad på ett par..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
oj oj oj. Ser illa ut.
Kan krävas att du måste byta domän nu när den du hade har blivit svartlistad av Google. Men ändra det illa kvickt och håll tummarna på att Googlebot förlåter dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||