Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Uppdatering av sidor, förlorar rankning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-20, 09:49 #1
Pagnus Pagnus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
Nykomling

Hej,

Har uppdaterat mina sidor enligt diverse rekomendationer. har sjunkit från plats 14 till runt 100 på några dagar. är det vanligt att när man uppdaterar sina sidor att rankningen försviner för att sedan återfå den?

De ändringar jag har gjort är enligt mig till det bättre.

hur många dagar behöver google för att återställa pagerankingen?

Tack på förhand
Pagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 15:05 #2
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pagnus
Hej,
Har uppdaterat mina sidor enligt diverse rekomendationer. har sjunkit från plats 14 till runt 100 på några dagar. är det vanligt att när man uppdaterar sina sidor att rankningen försviner för att sedan återfå den?

Nej. Är det en ny sida? Kanske sandbox filtret aktiverades. Nya sidor brukar ranka bra i början (några veckor eller mer ) för att sedan plötsligt sjunka ner.

Om du redan har optimerat sin sida efter de rätta nyckelorden är det bara att lägga till mer unikt innehåll och få fler länkar till din sida. Försök komma med i DMOZ.

Citat:
Ursprungligen postat av Pagnus
hur många dagar behöver google för att återställa pagerankingen?
Du menar uppdatera? Runt 3 månader.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 16:15 #3
Nykomling

Nykomling

Hej tack för svaret, som vanligt så skrev jag väl inte tillräckligt utförligt.

Sajten finns med i dmoz osv. den har varit uppe i snart 2 år och har en pagerank 4. När jag sökte på ett av mina nyckelord låg jag på plats 14, använder jag samma sökord idag (4 dagar) efter uppdateringen så ligger jag på plats 98.

Jag gjorde "små ändringar" helt i linje med sökoptimering (anser jag), jag förkortade meta desc till 160 tecken samt förkortade titeltagen något lade till några nyckeord i bodyn mm

Det jag undrar är hur "fort" eller "långsamt" det tar för googel att ranka upp min sajt igen... eller har jag förlorat så många placeringar för gott på den uppdateringen, skall jag istället tänka om eller ändra tillbaka?

Tack
Pagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 16:18 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Det där är väldigt svårt att säga Pagnus, jag kan nog säga att alla här på WN har märkt förändringar i googles sökresultatlista de senaste veckorna. Positiva som negativa.

Ett tips är att börja använda någon tjänst som bevakar resultaten så att du kan titta på dem under tid, personligen använder jag http://www.digitalpoint.com/tools/keywords/ även om det troligen finns bättre tjänster om man bara orkar leta lite.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 17:16 #5
Jim_Westergrens avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Angående hur fort eller långsamt du kommer upp igen finns det nog ingen som kan svara på.

Att du ändrade din meta desc tror jag inte var en faktor alls men däremot titeln som är en av de viktigaste elementen.
Citat:
samt förkortade titeltagen något
Prova att ändra tillbaka titeln och se vad som händer. Se till att du har de exakt rätta nyckelorden där.

Edit: stavfel
Oläst 2005-06-20, 20:34 #6
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
Det kan ju också vara så att din sida har blivit straffad av Google för att du använder "dold text" på sidan bl.a.

Smakprov ur källkoden:

i Blekinge, Dalarna, Gotland, Gävleborg, Halland, Jämtland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne,
Stockholm, Södermanland, Uppsala, Värmland, Västerbotten, Västernorrland, Västra Götaland, örebro, östergötland,
Västmanland, Arjeplog, Arvidsjaur, Boden, Gällivare, Haparanda, Jokkmokk, Kalix, Kiruna, Luleå, Pajala, Piteå,
Älvsbyn, överkalix, övertorneå, Bjurholm, Dorotea, Lycksele, Malå, Nordmaling, Norsjö, Robertsfors, Skellefteå,
Sorsele, Storuman, Umeå, Vilhelmina, Vindeln, Vännäs, Åsele, Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Sundsvall, Timrå,
Ånge, örnsköldsvik, Bollnäs, Gävle, Hofors, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ockelbo, Sandviken, Söderhamn,
Enköping, Håbo, Tierp, Uppsala, Älvkarleby, östhammar, Botkyrka, Ekerö, Haninge, Norrtälje, Nykvarn, Nynäshamn,
Salem, Sigtuna, StorStockholm, Södertälje, Upplands-Väsby, Upplands-Bro, Vallentuna, Värmdö, österåker, Eskilstuna,
Lerum, Lidköping, Lilla Edet, Lysekil, Mariestad, Mark, Mellerud, Munkedal, Mölndal, Orust, Partille, Skara, Skövde,
Flen, Gnesta, Katrineholm, Nyköping, Oxelösund, Strängnäs, Trosa, Vingåker, Boxholm, Finspång, Kinda, Linköping,
Mjölby, Motala, Norrköping, Söderköping, Vadstena, Valdermarsvik, Ydre, Åtvidaberg, ödeshög, Gotland Norra,
Borgholm, Emmaboda, Hultsfred, Högsby, Kalmar, Mönsterås, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamn, Torsås, Vimmerby,
Västervik, Karlshamn, Karlskrona, Olofström, Ronneby, Sölvesborg, Bjuv, Bromölla, Burlöv, Båstad, Eslöv,
Helsingborg, Hässleholm, Höganäs, Hörby, Höör, Klippan, Kristianstad, Kävlinge, Landskrona, Lomma, Lund, Malmö,
Osby, Perstorp, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Staffanstorp, Svalöv, Svedala, Tomelilla, Trelleborg, Vellinge, Ystad,
Åstorp, Ängelholm, örkelljunga, östra Göinge, Alvesta, Lessebo, Ljungby, Markaryd, Tingsryd, Uppvidinge, Växjö,
Älmhult, Falkenberg, Halmstad, Hylte, Kungsbacka, Laholm, Varberg, Aneby, Eksjö, Gislaved, Gnosjö, Habo, Jönköping,
Mullsjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vaggeryd, Vetlanda, Värnamo, Ale, Alingsås, Bengtsfors, Bollebygd, Borås, Dals-Ed,
Essunga, Falköping, Färgelanda, Grästorp, Gullspång, Göteborg, Götene, Herrljunga, Hjo, Härryda, Karlsborg, Kungälv,
Sotenäs, Stenungsund, Strömstad, Svenljunga, Tanum, Tibro, Tidaholm, Tjörn, Tranemo, Trollhättan, Töreboda, Uddevalla,
Ulricehamn, Vara, Vårgårda, Vänersborg, Åmål, öckerö, Askersund, Degerfors, Hallsberg, Hällefors, Karlskoga, Kumla,
Laxå, Lindesberg, Ljusnarsberg, Nora, örebro, Arvika, Eda, Filipstad, Forshaga, Grums, Hagfors, Hammarö, Karlstad,
Kil, Kristinehamn, Munkfors, Storfors, Sunne, Säffle, Torsby, Årjäng, Avesta, Borlänge, Falun, Gagnef, Hedemora,
Leksand, Ludvika, Malung, Mora, Orsa, Rättvik, Smedjebacken, Säter, Vansbro, Älvdalen, Berg, Bräcke, Härjedalen,
Krokom, Ragunda, Strömsund, Åre, östersund, Arboga, Fagersta, Hallstahammar, Heby, Kungsör, Köping, Norberg, Sala,
Skinnskatteberg, Surahammar, Västerås, Ovanåker, Gotland Södra.</p>

<h2>Annonsera gratis</h2> inom annons, anons, anonns, annonsera, anonsera, anonnsera, annonsering, anonsering, anonnsering,
Pryl.se, Pryl.nu, Pryl. Pryl.se, Pryl.nu, Pryl.net, Pryl.org, radannons, radanons,
radanonns, radannonser, radanonser, radanonnser, radannonsering, radanonsering, radanonnsering,
webannons, webbannons, webannonsering, webbannonsering, annonser på nätet, annonsering på nätet,
radannonser på nätet, radannonsering på nätet, kostnadsfri, kostnadsfritt, gratis, gratis annonser,
gratis annonsering, gratis radannonser, gratis radannonsering, privata annonser, privat annonsering,
privata radannonser, privat radannonsering, lokala annonser, lokala anonser, lokala anonnser,
lokal annons, lokal annonsering, lokal anons, lokal anonsering, lokal anonns, lokal anonnsering,
sök, söka, sök annons, söka annons, sök annonser, söka annonser, sök anons, söka anons, sök anonnser,
söka anonnser, sök anonns, söka anonns, sök anonnser, söka anonnser, skriv, skriv annons, skriv annonser,
hushållsmaskin, hushållsmaskiner, inredning, kyl, kylskåp, frys, frysbox, spis, gasspis, gasolspis, vedspis,
vedspisar, ugn, häll, micro, microvågsugn, service, reparationer, tjänster, övrigt, trädgård, trädgårdsredskap,
tvätt, tvättmaskin, tvättmaskiner, tork, torktumlare, verktyg, maskin, maskiner, vvs, badrum, torkskåp, bok,
böcker, tidning, tidningar, barnböcker, facklitteratur, fackböcker, faktalitteratur, faktaböcker, kurslitteratur,
kursböcker, studentlitteratur, studentböcker, serier, serietidningar, seriemagasin, seriemagazin, magasin,
skriv anons, skriv anonser, skriv anonns, skriv anonnser, läs, läs annons, läs annonser, läs anons,
läs anonser, läs anonns, läs anonnser, annonstorg, anonstorg, anonnstorg, anslagstavla, nytt, begagnat,
fynd, fynda, köp, köp &amp; sälj, köp och sälj, köpes, sälj, säljes, hyr, uthyres, önskas hyra, byt, bytes,
önskas byta, skänkes, bortskänkes, kontakt, kontakter, kontaktannonser, kontaktannonsering, man, män,
man söker kvinna, man söker man, kvinna, kvinnor, kvinna söker man, kvinna söker kvinna, brevvän, brevvänner,
foto, fotografi, fotorgrafering, bild, bilder, pris, priser, ort, län, stad, region, bostad, bostäder,
bostadsrätt, bostadsrätter, hyresrätt, hyresrätter, kedjehus, parhus, radhus, sommarstuga, sommarstugor,
torp, villa, villor, bygg, byggmaterial, byggmateriel, vitvara, vitvaror, bastu, dammsugare, städ, diskmaskin,
magazin, skönlitteratur, romaner, noveller, data, dator, datorer, it, dataspel, pc, pc-datorer, pc-program,
mac, machintosh, mac-datorer, mac-program, machintosh-datorer, machintosh-program, tillbehör, skrivare, tv-spel,
modem, djur, husdjur, hund, hundar, katt, katter, fågel, fåglar, häst, hästar, reptil, reptiler, fordon, motor,
båt, båtar, motorfordon, bil, bilar, personbil, personbilar, bilstereo, däck, sommardäck, vinterdäck, fälgar,
lättmetallfälgar, aluminiumfälgar, garage, garageplats, husvagn, husvagnar, husbil, husbilar, mc, motorcykel,
motorcyklar, moped, mopeder, skoter, skotrar, snöskoter, snöskotrar, vattenskoter, vattenskotrar, släpvagn,
släpvagnar, hobby, hobbylokal, hobbylokaler, musik, musikutrustning, arkadspel, flipper, flipperspel, instrument,
blåsinstrument, elektroniska instrument, slaginstrument, stränginstrument, kläder, skor, bijouterier, damkläder,
herrkläder, barnkläder, festkläder, fritidskläder, ungdomskläder, päls, skinn, leksaker, spel, brädspel,
sällskapsspel, utomhusspel, tv-spel, nintendo, sony, playstation, sega, gameboy, barn, barnvagn, barnvagnar,
liggvagnar, sittvagnar, bilstol, bilbarnstol, barnsäng, spjälsäng, barnstol, skötbord, ljud, bild, tele, telefon,
telefoner, telefonsvarare, mobiltelefon, mobiltelefoner, telefoni, cd, cd-skivor, fax, film, foto, kamera, kameror,
framkallning, radio, stereo, hifi, tv, video, videobandspelare, videokamera, videokameror, vhs, dvd, dvd-spelare,
möbler, inredning, köksmöbler, vardagsrumsmöbler, hallmöbler, sovrumsmöbler, matsalsmöbler, trädgårdsmöbler,
soffa, fotölj, stol, bord, hylla, bokhylla, säng, mattor, gardiner, tavlor, växter, krukväxter, sport, fritid,
camping, cykel, cyklar, dyksport, vattensport, golf, jakt, fiske, racketsport, resor, skateboard, inlines, skidor,
snowboard, skridskor, stryketräning, hantlar, hantel, skivstänger, skivstång, textilier, textil, hemslöjd, stick,
virk, symaskin.

pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 20:37 #7

Pagnus, det som händer när du fyller på med sådär många olika keywords är att du hamnar i massa filter. Det är en avvägning, vill du vara hyfsat rankad på många saker eller bra rankad på ett par..
Oläst 2005-06-20, 20:57 #8
Jim_Westergrens avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

oj oj oj. Ser illa ut.

Kan krävas att du måste byta domän nu när den du hade har blivit svartlistad av Google.

Men ändra det illa kvickt och håll tummarna på att Googlebot förlåter dig.
Oläst 2005-06-20, 21:08 #9
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Har uppdaterat mina sidor enligt diverse rekomendationer.
Vems?
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 21:23 #10

Spänningen är nu olidlig.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017