FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Just nu har jag problemet att jag inte kan sortera ett antal objekt i en array precis som jag vill, jag har försökt med ett antal olika tillvägagångssätt, men får bara delvis goda resultat. varje objekt i listan har följande attribut varpå dessa tre är sorteringsnycklarna i prioritetsordning - country (Sträng) - gender (sträng (men/women)) - sortkey (heltal) (kan tilläggas att det är serietabeller det handlar om och inget annat ![]() Jag vill med andra ord göra detta anrop: Kod:
uasort($tCorrectNames, array($this, "sortTables")); Kod:
function sortTables($pA, $pB) { //Vågar inte ens visa mina senaste kodförsök i denna metod } // Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
EH.. Ja, kom på att det kanske är lika bra, eller bättre, att sortera redan från databasen via ett rätt enkelt SQL-query. Jag idiotförklarar mig själv för ovanstående fråga och går på lunch.
Kod:
$tWrapper = $this->sqlWrapperFor('PdpSeriesTable'); $tCondition = new BowSQLCondition(); $tCondition->attributeIsNotEqualToValue('season_id', 0); $tCondition->attributeIsEqualToValue('sport', $pSport); $tCondition->orderBy('country, gender, sortKey', 'ASC'); $tResultObjects = $tWrapper->resultObjectsFromAllWhere($tCondition); |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Var maten god?
![]() |
|||