FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skrev nyss denna tråd men eftersom den inte kommer fram får jag väl skriva den igen (radera om dublett).
För ni som kan PHP, MySQL etc. Jag håller på att lära mig men det är *** svårt med "trial and error", får göra en ordentlig tutorial snart. <_< Jag har följande enkla bookmarking Javascript: ---- <script language="JavaScript" type="Text/Javascript"><!-- var urlAddress = "<?echo "http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI";?>"; var pageName = "<? echo "Arcade Shack - ### HÄR VILL JAG ATT NAMNET PÅ SPELET SKA STÅ ###"; ?>"; function addToFavorites() { if (window.external) { window.external.AddFavorite(urlAddress,pageName) } else { alert("Sorry! Your browser doesn't support this function." +"\n\n Push CTRL + D on your keyboard instead." } } // --></script> Add this game to your favorites ---- Hur kan jag få namnet på spelet att stå där (efter ###)? Sidan är kopplad till en MySQL databas och rubriken på spelen heter där "gName". Först trodde jag att man kunde använda en vanlig "echo $game" (eftersom det är $game som de kallas i PHP filerna) men det var visst inte så enkelt ... Vad jag söker är att kunna koppla till MySQL med hjälp av echo eller något sådant. Har försökt förstå PHP skriptet men kommer ingen vart. Tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |