FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kände inte till honom tills ganska nyligen.
Paul Schwartz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Beroende på vad jag gör men om jag sitter och programmerar så brukar det alltid vara relativt snabb musik, som riktigt tung hårdrock eller trance/techno.
Men annars är det mest japansk musik som går i min winampspelare. /Marcus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Själv blir det mest rockklassiker stationen man rattar in.
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det är ju helt olika vad för typ av musik man jobbar bäst till.. Själv blir det mycket Trance/Techno som rullar timmarna man sitter och kodar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Café del Mar är rätt ok, en del av dem iaf.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vet inte hur pass känd Paul Schwartz är men jag gissar på att han är rätt så okänd. Kan annars tröttna ibland på radion och längta efter något nytt. Med mina 34 år så känns det som det inte kommer in så mycket ny sorts musik som jag växt upp med. Själv så har jag fastnat för synth, syntpop och soft musik. Fast det svåra där för mig är att hitta musik som aktiverar mina grå celler istället för hamna i apatiskt drömmande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.shoutcast.com/
Kolla in den mp3-baserade internetradion, det är det enda jag lyssnar på. Det finns många grymt bra kanaler, kolla upp de i toppen. Själv gillar jag 70's och 80's channel, groove sallad är grym på ambient och Digitally Imported har några schyssta trance kanaler + klassiskt. Smooth Jazz kan vara skön den med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar för tipset. Kollar :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kör en del dance-remix/tencho men om jag kör fast och jag måste koncentrera mig till 100% för att lösa problemet (exempelvis läsa om något jag aldrig använt förut) så föredrar jag tystnaden. Där av går jag upp 14:00 och går och lägger mig vid 07:00 (inget liv på natten).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rockklassiker 106,7 topp 500
|