FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tänkte köpa en ny barebone eftersom den gamla datorns moderkort gick sönder. Nu har jag problem med att veta ifall mina gamla minnen funkar i den nya datorn... Det står PC2700 på mina minnen, och när jag kollar upp dem på internet verkar de som att de har någon standard som heter DDR333. Den nya datorn stöder DDR400 verkar det som. Kommer det att funka ändå? Till barebone datorn står det att den har "2st 184-pin DIMM platser (DDR400)"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det ska funka. Det är bara att den stödjer 400 minnen. Och är som det mesta bakåtkompatibelt.
/ Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vill man veta om ens dator stödjer PC2700-minnen så får man helt enkelt slå upp det endera hos datortillverkaren, moderkorttillverkarenn eller chipset-tillverkaren. Btw, det finns inget som heter DDR333 eller DDR400. PC2700 respektive PC3200 heter standarderna. DDR333/DDR400 är något som förmodligen återförsäljarna hittat på för att göra det enkelt för kunderna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Läste på Tillverkarens hemsida:
"Supports DDR PC 3200/2700/2100 memory" Då borde det altså fungera!? En annan sak jag oroar mig för är att det är 200w nätaggregat i den... Men den är ju byggd för en hårddisk och en cd-enhet så det kan ju inte vara byggt för mindre än vad det är plats för... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenare,
Ja det skall inte vara något problem alls faktist med minnet moderkort och sånt är mer eller mindre alltid bakåtkompatibla så något bekymmer borde det inte vara. Angående nätdelen så skall 200W räcka till vanliga standard saker, en hårddisk drar inte mer än 5-10W och samma med en CD-Rom antar jag men om du skall ha något flashigt grafikkort i kanske du kommer få problem med ström osv. Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||