FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ett medelstort svenskt företag i en viss branch ska snart dra igång en sommarkampanj. I vissa butik har snabba säljare redan hunnit hänga upp "kuponger" trots att kampanjen inte ska starta förrän om en vecka ungefär.
På dessa kuponger finns ett domännamn som syns klart och tydligt - problemet är att domänen ännu inte är registrerad. Jag har skrivit till dem om detta två gånger men de verkar inte förstår problemet. Domänen består av två vanliga svenska ord, så de kan absolut inte hävda att de har rätt till den om någon annan skulle hinna före. Så vad ska man göra nu? Jag tycker egentligen om företaget och deras produkter, men funderar ändå på att köpa domännamnet innan någon annan upptäcker det. Samtidigt tycker jag det är taskigt att idka "utpressning" mot dem.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Antagligen är det inte rätt person du snackat med på företaget. Jag tycker absolut inte du ska sno den.
Istället kan du antingen vara gullig och regga domännamnet och sälja den till självkostnadspris till dem, eller bara låta bli att registrera den (och låta dem riskera att någon annan upptäcker det och registrerar den). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns väl inget att förlora på att regga den. Skulle det bli struligt är det ju bara att, som foks säger, sälja iväg den till självkostnadspris. Men förhoppningsvis kan du få lite pengar för den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle inte tveka en sekund på att registrera den, IMHO om man är så otroligt dum att man missar att regga en domän och man har tryckt upp material/osv så ska det svida lite i plånboken så gör man inte om det misstaget igen.
Så mitt råd är att regga domänen så fort du kan, det är snart sommar och lite extra semesterpengar skadar väl inte? Moral och pengar ska man inte blanda! //Björn |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|