FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså, de vanligaste sökmotorernas algoritmer, vart hittar man dessa?
Måste finnas publicerade någonstans tycker jag....? Dessutom så efterlyser jag en säker källa helst då... Eller har jag missat något? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vilken sökmotor skulle avslöja sin algoritm?
Det är ungefär precis så hemligt det bara kan bli. Annars skulle inte SEO vara någon match. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför skulle de lämna ut sina algoritmer för? Då blir det ju busenkelt att lura sökmotorerna om man vet hur de tänker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok, formelerade mig lite tokigt kanske.
Hur gör alla ni andra för att kunna "lista" ut algoritmerna? Inte kan det vara en gissningslek eller ett tidsödande testande för att få fram en tänkbar algoritm? Ibland så läser man: "Nu har Goggle ändrat sin algoritm" Var kommer denna information ifrån? Och vilken algoritm? Denna källa måste ju komma någonstans ifrån, eller hur? Kan ju inte vara bara för att man ser att det råkar hända saker, att en del sajter får bättre placeringar och en del sämre. Hoppas jag varit lite tydligare nu. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns inte ute och ändras ständigt.
Det närmaste man kan komma är nog att läsa de papper som lämnas in på patentverket i USA. Här finns en artikel om detta: http://www.site-reference.com/Search...714/index.html Notera att artikeln bygger på info som är rätt gammal och sedan vet man ju inte om Google verkligen tillämpar det de panterade. En annan bra källa denna tråd på WMW: http://www.webmasterworld.com/forum8/428-6-10.htm Även om tråden har 2 år på nacken tycker jag att det mesta stämmer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack Jim för ditt svar!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Finns till och med namn på dessa uppdateringar av Google, den senaste heter "Bourbon". En annan känd heter "Florida Update". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fast att google dansar innebär inte alltid att det är en ändring av algoritmen.
Detta är ofta spekulationer baserat på exakt hur resultaten förändrats. Om tex. NoFollow implementeras så är det en algoritmändring, men om google bara uppdaterar backlinks så är det inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lite OT, men är det nån som har receptet till coca-cola? Jag tänkte köpa men nu är affären stängd..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om det inte var ironi, nej jag har det inte, men hade det innan och kollade på det, fattade inte så mycket bara. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|