FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ser inte att detta ämne är diskuterat någonstans så jag testar.
Har givetvis frågat TD om detta men det är inte alla som har ätit raketost till frukost och jag har lite bråttom med svaret (dont ask). Så till frågan: någon som lyckas med att i egna länkar skicka besökare in till annonsörernas undersidor? Jag pratar alltså inte om productfeeds, utan att man tydligen bara ska kunna lägga till parametern href=sidansurlblablalba i anropet till td (efter de "vanliga" parametrarna då)? Jag hamnar likförbenat på annonsörens förstasida via länkar som ser ut på detta sätt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Japp, jag använder det flitigt. Kan vara att den du länkar redirectar till start om det är djuplänkning, så är det på vissa program som jag länkar på det viset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Ok, det kan ju vara så förståss. Jag får testa med ett större antal annonsörer och se om det är lika för alla.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag trycker in en liten följdfråga:
Om man kör egna länkar så blir det ju inga impressions mätta och fallerar ju lite annan statistik såsom ctr etc. Själv har jag inga problem med detta men är det accepterat av TD? Eller måste jag samtidigt köra det där javascriptet de har i sin länkkod som genererar impressions för resp. länk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Vad jag förståt kan annonsören tillåta eller inte tillåta direktlänkning. Om det är tillåtet ska man lägga på &url=www.annonsör.se/produkt.asp?id=456 så ska man hamna på den produkten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
På min senaste sida så har jag direktlänkar lagda i en databas, så när man kommer till annonsörens undersida så har man gått via min klick.php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Både du och annonsören tjänar på det, då det blir lättare för båda parter att följa upp annonseringen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|