FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Portello är ett smidigt litet tilläggsprogram till Internet explorer som gör det möjligt för dig att snabbt och enkelt uppdatera din webbsida både att uppdatera den med ny text, bild m.m Programmet har ett svenskt gränsnitt och är ett freeware."
http://www.pchemma.se/news/news.jsp?n=4061 http://www.portello.se/
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad ska det här föreställa?
Uppdatera din info så vi vet vilken webplats du äger till att börja med. Sen så är det inte så snyggt att göra reklam utan att tillföra något till WN heller, ifall det är fallet. Edit: ber om ursäkt ifall du inte har något att göra med det du länkar till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kanske inget för er som skapar sidor från grunden, men om man ska göra snabba ändringar av texter och bilder så har inte jag hittat något bättre och enklare program. Vi har även skickat ut detta program till de kunder som vi har och som inte har någon budget för att skapa administrationssidor. Min åsikt om Portello är två tummar upp. Ser fram mot kommande uppdateringar. Vänligen Torbjörn Ahlberg TBA Media AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är inte poängen med att vara en "professionell/whatever" webmaster att man iaf kan lite HTML. Goddamnit! *mumla*. Inget emot de som inte kan HTML, det är ju inte direkt i sig nån slags merit, men om man nu skall leka webbmaster så kan det ju vara bra att kunna.
Jag ser inte så många målare som inte kan måla.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Verkar vara ett kanonverktyg för hemmasnickare som har lite prsonliga sidor. Tror det flesta som driver större sidor (framförallt de som finns på WN) har dynamiska sidor, viket detta verktyg inte klrara av eller? I så fall måste man dra ner filen och redigera den för hand om det är just är php, asp eller jsp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De ämnen som berörs här är ju ganska breda och Portello är allt jag behöver för att kunna uppdatera ett antal sajter. Annars för jag väl be någon anställd om hjälp ;-) /Torbjörn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Torbjörn helt riktigt, det var inget personligt påhopp på just dig. Det var mer att nyhetsvärdet på den här artikeln kändes rätt låg :)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ser inte heller detta som någon nyhet även om nu PChemma tyckte det. Den här tråden hör bättre hemma i klientsidans teknologier.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Att kunna HTML är knappast något som är nödvändigt för att driva en webbtjänst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Anders, nej nej jag vet, men nu heter ju sidan faktiskt webmaster network, inte "vi som driver webbtjänster network", även om det kanske vore en bättre benämning.
Sen om särskilt många här är webbmasters/infomasters egentligen är väl en annan fråga. Snarare entrepenörer, utvecklare och annat löst folk. Jag tycker dock fortfarande att det verkar vara en fånig produkt och jag håller helt med marcuss i hans beslut att flytta tråden. Nog med OT nu ;) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|