FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Saxat från e-posten skickad till en stamkund
"Svensk kassa service" (Svensk kassaservice) Synd att man inte bor i ett höghus...oförlåtligt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Va? Om du nu ska skriva nånting 4 ggr kan du väl ta det på ett begripligt sätt..
Edit ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror särskrivningsmisstagen drabbar främst de som läser mycket engelska. Jag själv hade problem med det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Varför ska det vara så mycket lättare att smittas av dumheter? :blink: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har faktiskt svårt att särskriva engelska... det ser ju så jädrans dumt ut med mellanslag mellan varje ord (nästan iaf).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Särskrivningar är nog korrekt grammatik inom 40 år. Spåket "utvecklas" ju hela tiden genom att nya ord tillkommer och gamla försvinner. Tyvärr är det mest abstrakta ord som försvinner, och de ord som tillkommer är för det mesta något som behövs pga teknisk utveckling. Man förlorar en del möjligheter att effektivt förmedla tankar när orden tappar sin betydelse.
De slog dem eftersom dessa tidigare slagits. Dom slog dom för dom slog varann innan. (om 20 år) Edit: Ändrade lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Håller med kullervo, särskrivningar tillför ingenting till språket utan ökar bara förvirringen om betydelsen. Vad som gäller utvecklingen av språket i framtiden tror jag snarare att skillnaderna mellan de som behärskar språket och de som inte gör det kommer öka. Den utvecklingen ser vi redan nu i skolorna. Och det är inte de som har problem med språket som är eller kommer bli vinnare på arbetsmarknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||