FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tja!
Fler som blivit uppringd av Internetworld ang. deras "webbyråguide" som de ska publicera i höst? Dom hade visst hämtat information från webfacit.se för att komma i kontakt med potentiella leverantörer/webbyråer (som Idg/internetworld drive vill jag minnas) Guiden skulle bestå i 3 - 5 kategorier som man själv fick välja vilken man själv ville vara med i, e-handel, webpublicering, sökmotoroptimerng m.fl. Denna guide som visst skulle bli någon bilaga på x 10 -tal sidor till själva tidnigen där man då listas upp bland alla leverantörer (webbyråer). Denna guide skulle också kunna gå att beställa i efterhand under ett år efter publicering. Guiden skulle ungefär bli som Webhotellguiden, dock inte lista den bästa webbyrån. Men i guiden skulle då stå allt som ett företag behöver tänka på när dom ska välja sin leverantör, vad man bör tänka på, hur man går till väga för att värdera en leverantör o s v..... För att få vara med i denna guide så utgick självklart en blygsam kostnad av ca: 3000 + moms. Den yta man då får är: 55 x 25 m.m. Textinnehållet knåpar man ihop på egen hand. Är det någon mer än jag som blivit uppringd och erbjuden detta? I så fall, vad anser ni om vilken genomslagskraft detta skulle bli? Vad anser ni om kostnaden för av få vara med i denna publicering? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Låter som typisk eftertext-annonsering som många facktidningar sysslar med.
Läser verkligen de som anlitar webbyråer Internetworld? Detta skulle jag ifrågasätta innan jag ens funderade på att gå med. Sen skulle jag nog inte gå med ändå pga. den begränsade exponeringen kontra priset. Kan man inte få typ 1/8 sida för samma pris? Visst, då får man bara en annons, men hur många kommer verkligen beställa denna guiden i efterhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom som är intresserade av att få en marknad på nätet men inte har de tekniska kunskaperna eller tillvägagångssättet att välja en leverantör, som t.ex.
vid e-handelslösningar, dom kan kanske vara intresserade av att läsa Internetworld. Eftersom en e-handel kan bli en dyr investering så vill många kanske läsa en facktidning. Faktiskt är Internetworld en bra tidning då. Detta enligt min uppfattning |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är möjligt, men IW själva borde ha statistik på sina läsare.
Det fanns: http://idginfo.idg.se/paper_general.asp?pid=5 Ser ju bra ut enligt det materialet åtminstone. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter tveksamt, blir ju säkert massor av andra företag man hamnar vid som sysslar med exakt konkurrerande verksamhet. Å andra sidan kanske man bara behöver få 1 kund därigenom för att täcka utgiften.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Påminner om IDG´s utbildningguide, samma koncept, kostar per kategori, bilaga till tidningen+webbo så himla bra. . . Har annonserat där tidigare, gav inget alls. Lägg pengarna på Google eller Röda Korset (det senare får man ingen ångest av om man inte får nåt tillbaks)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Blev förra veckan uppringd av en säljare kring detta. Det som framfick av telefonsamtalet samt det efterföljande mailutskicket var:
Citat:
/Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så länge det är gratis skadar det knappast att synas. Å andra sidan är jag skeptisk till denna typ av listor - det känns som en del av telefonkatalogens gula sidor.
Samtidigt är Internetworld den tidning som är dyrast att annonsera i av all fackpress jag övervägt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror dom ringde mig idag, grejen var att dom ringde på mitt andra telenr som är kopplat mot Vodafone (vilket inte funkar i skogen ;))
Samtalet: Hej det är Mikae.... Ine.. Wor *klick* Så jag antar att jag slipper dem jag med ;) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
Jag tycker att det är lite trist att de försöker åka "piggyback" på webbfacit.se som ändå anstränger sig för att reda upp i den här branschen, samtidigt är det självklart kul att fler och fler finner behovet av att profilera sig, och framhäva seriösa utövare av yrket. Jag skulle vilja uppmuntra de som går i tankar att annonsera i IDGs guide att ta en titt på webbfacits besökarkategori och upplägg istället, då det förmodligen ger mer under längre tid. Jag är mycket tvecksam emot att IDG rakt av kopierar uppgifter, och dessutom hela konceptet, från webbfacit - och försöker profitera på detta. Materialet är trots allt skyddat. Jag skall ringa till redaktionen på InternetWorld angående detta snarast och återkommer med svar. Vi diskuterade med IDG tidigare någon form av samarbete, men tydligen vill IDG ha hela kakan själv... den har man ju sett förut. / Robert på Webbfacit |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|