FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmmmm... har en produkt som jag vill ha ut på marknaden, men kan för tillfället inte anställa säljare. Har då tänkt att man kan vända sig till andra egenföretagare och säljorganisationer. Men var svårare än jag trodde. Några tips på säljorganisationer eller ställen där man kan annonsera. Provade ams, men fick inte mycket respons.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anledningen till att det kan vara svårt beror på att det finns mer jobb än bra säljare vilket
gör att företagen är mycket selektiv när det gäller nya koncept. Är lite svårt att hjälpa dig när vi inte vet vilken typ av produkt du säljer, för hur mycket eller om du säljer per provision, vara eller uppdrag. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo, klart. Men jag har inte ens lyckats komma i kontakt med en säljorganisation.. Ska kanske tilläggas att jag nästan inte har någon erfarenhet av säljbranschen. Det jag är ute efter är några ställen att börja söka på. Finns det några aktörer inom IT-branschen?
Ok, produken jag säljer är ett CMS-system. Information om systemet finns på www.myCMS.se. Tanken är att sälja per provision och då handlar det om mellan 2.500 - 5.000 + moms i provision per sålt exemplar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Pma mig vad för produkter det rör sig om och kundkrets så ska jag kolla lite...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det du söker är alltså återförsäljare för din produkt?
Gör en enkelt produktblad där du specar upp alla funktioner och garantier och börja maila ut till företag som du tror skulle kunna vara intresserade av att sälja ditt system. Borde inte vara så svårt om du kan sälja in det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, precis. Återförsäljare av produkten. Ok, det låter bra. Men frågan kvarstår, vart hittar man potentiella återförsäljare. Finns det någon bra site för detta, eller ska man köra igenom gula sidorna?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har samma problem besökarna ökar som attan men vi hinner inte med försäljningen. Skulle vara fint att jobba tillsammans med företag som redan säljer eftersom vi har en produkt som inte direkt konkurerar med andra företag.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|