FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade tänkt uppgradera ett forum med en liten patch. Problemet är att detta var mer komplicerat än jag trodde. Jag är helt "rookie" på Unix och detta är instruktionen som jag inte förstår:
Run the following command using the command line: Code: patch -cl -d [PHPBB DIRECTORY] -p1 < [PATCH NAME] Det pratas om att köra ett command? Jag har WS-FTP PRO, hittar ingen, command-funktion. Finns det någon "server-guru" här på WN som kan förklara detta för mig? Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du måste logga in i ett shell på burken. Endera använder du ett tangentbord och en skärm eller så kör du över nätverk med en SSH-klient (Putty heter den vanligaste för Windows). Men innan du försöker logga in kan du fråga dig själv om du har shell-konto. Är det webbhotell så har du inte det i 99 fall av 100.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tusen tack Kullervo! Det var precis vad jag behövde.
Domänen låg på levonline och där hade jag visst ett "shell-konto". Jag laddade hem Putty och körde igång, men klantig som jag är så hittade jag inte rätt directory, mm. Får väl sova en stund och se om det går bättre i morgon. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Skriv ls -l [Enter] Och se om du känner igen dig från katalogerna du får fram via FTP. Hittar du nån typ public_html, www, eller html-doc ... Skriv cd katalog och sedan ls -l igen för att se om du känner igen dig igen. osv osv ... tills du kommer till katalogen som PHPBB är installerad i. Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |