Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Två domäner till samma webbplats

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-25, 21:59 #1
jonasaskas jonasaskas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
jonasaskas jonasaskas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Hej,

Har en företagswebbplats (t.ex. www.site.se) med en "standardstruktur" - typ "Om företaget", "Produkter", "Tjänster" osv.

På denna webbplats har jag en speciell avdelning (www.site.se/sv/minprodukt/index.html) som jag vill marknadsföra extra och få bästa möjliga resultat på i framförallt Google. Till www.site.se/sv/minprodukt/index.html har jag kopplat www.minprodukt.se (för att det är praktiskt att marknadsföra i t.ex. annonser) via en <frameset>-forward från en annan leverantör än den där www.site.se ligger.

Frågan är - är detta ett dumt sätt att göra på med tanke på sökmotorresultatet, om jag vill få bra resultat för www.minprodukt.se? Borde jag istället ha DNS-pekningar för båda domänerna? (avdelningen om "minprodukt" är ju inte det första man möts av på sidan, utan en del av "site")

En följdfråga; Är det relevant för en sökmotor om ett sökord är med i domännamnet? Får jag t.ex. bättre resultat vid en sökning på "produkt" från www.minprodukt.se om "produkt" är med i domännamnet jmf med sökning på www.site.se om man antar att de i övrigt har samma innehåll, meta-data och pagerank?

Mvh,
Jonas
jonasaskas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-29, 09:04 #2
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
På denna webbplats har jag en speciell avdelning (www.site.se/sv/minprodukt/index.html) som jag vill marknadsföra extra och få bästa möjliga resultat på i framförallt Google. Till www.site.se/sv/minprodukt/index.html har jag kopplat www.minprodukt.se (för att det är praktiskt att marknadsföra i t.ex. annonser) via en <frameset>-forward från en annan leverantör än den där www.site.se ligger.
Buplicate content, en kommer att försvinna.

Citat:
Frågan är - är detta ett dumt sätt att göra på med tanke på sökmotorresultatet, om jag vill få bra resultat för www.minprodukt.se? Borde jag istället ha DNS-pekningar för båda domänerna? (avdelningen om "minprodukt" är ju inte det första man möts av på sidan, utan en del av "site")
Gör en 301 redirect på minprodukt.se till minsite.se/minprodukt istället.

Citat:
En följdfråga; Är det relevant för en sökmotor om ett sökord är med i domännamnet? Får jag t.ex. bättre resultat vid en sökning på "produkt" från www.minprodukt.se om "produkt" är med i domännamnet jmf med sökning på www.site.se om man antar att de i övrigt har samma innehåll, meta-data och pagerank?
Det är inte självklart men en paramet som kan hjälpa till !
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017