FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Har en företagswebbplats (t.ex. www.site.se) med en "standardstruktur" - typ "Om företaget", "Produkter", "Tjänster" osv. På denna webbplats har jag en speciell avdelning (www.site.se/sv/minprodukt/index.html) som jag vill marknadsföra extra och få bästa möjliga resultat på i framförallt Google. Till www.site.se/sv/minprodukt/index.html har jag kopplat www.minprodukt.se (för att det är praktiskt att marknadsföra i t.ex. annonser) via en <frameset>-forward från en annan leverantör än den där www.site.se ligger. Frågan är - är detta ett dumt sätt att göra på med tanke på sökmotorresultatet, om jag vill få bra resultat för www.minprodukt.se? Borde jag istället ha DNS-pekningar för båda domänerna? (avdelningen om "minprodukt" är ju inte det första man möts av på sidan, utan en del av "site") En följdfråga; Är det relevant för en sökmotor om ett sökord är med i domännamnet? Får jag t.ex. bättre resultat vid en sökning på "produkt" från www.minprodukt.se om "produkt" är med i domännamnet jmf med sökning på www.site.se om man antar att de i övrigt har samma innehåll, meta-data och pagerank? Mvh, Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Validating
|
Citat:
Citat:
Citat: