FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Undrar om det på något sätt skulle vara negativt ur sökmotorns synvinkel att länka internet genom att skriva hela URl, ex.: a href="exempel.com/index.html istället för att bara skriva a href="index.html. Tacksam för svar, Mickey |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har fått för mig att det är bäst att länka internt genom att skriva hela URL. Men, jag är ej säker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
vad menar ni met "internt"? menar ni att ha fullständiga sökvägar eller... det är bättre på alla vis.. så det är ingen tvekan där inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det bättre för? Är det bättre för sökmotorsoptimeringen? I så fall får jag börja ändra direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tja, det är inte bättre om man har en lång absolut url och man har många pageloads :)
Varför skulle det vara bättre eg Björn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Förutsätter ni inte att google är konstigt kodad nu?
Om ni hade kodat googles algoritm hade ni då verkligen skilt på dessa två fall? Om ja, varför? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
det lär knappast ha nån skillnad för SEO... men det är bättre av andra orsaker.. bland annat så kan strukturer på servern ändras utan att länkar bryts... osv.. det är en bra rutin helt enkelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nackdelen är om man byter domännamn.
Så jag tycker det är ganska irrelevant vilket av det man nu väljer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är det inte tvärtom? Om jag har 10 sidor som länkar till help.html (för att vara lite statiska), som alla ligger i mappen "school". I det första fallet länkar alla sidor till "help.html". I det andra länkar de till http://www.teenager.com/school/help.html Plötsligt bestämmer jag mig för att göra lite omstrukturering ("bland annat så kan strukturer på servern ändras"), och byta om "school"-katalogen till "studies" med två nya undersektioner, "school" och "teachers". I det första fallet, ingen som helst skillnad behöver göra i koden, så länge help.html följer med (inga länkar bryts). I det andra fallet, bryts alla länkar då de nu måste länkas om till http://www.teenager.com/studies/school/help.html. Fast det kanske var precis det du menade, fast att ztream och jag missförstod? ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|