FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag undrar om någon fått sin utbetalning direktinsatt på sitt bankkonto än. Själv fick jag en check för förra månaden trots att jag ändrade i inställningarna att jag vill ha utbetalt till bankkonto några dagar innan. Men det kanske är först denna månad som utbetalning sker till bankkonto. Någon som vet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det blir först denna månaden dem betalar ut direkt till kontot.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag fick också en check för några dagar sen. Har nu en hel hög med checkar som jag nog får slänga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Varför ska du slänga dem?
Jag kollade vad det kostade att lösa ut dem på olika banker: SEB 130 kr Föreningssparbanken 125 kr Handelsbanken 100 kr Men man måste vara kund i den bank man löser ut dem i och så tar det ca 5 dagar innan de kommer in på ens konto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och säger man snällt men bestämt att om jag inte får ett lägre pris så bytar jag bank. Har själv FSB och jag kom undan med 90kr per check. Alltså en besparing på 35kr ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Som Jonas säger, så är det fullt möjligt att förhandla med sitt respektive kontor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
På föreningssparbankens hemsida står det:
Citat:
I mitt fall är det inget inkasso. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
"Direktinlösen av check sker när kunden är känd i banken och då med regressrätt, vilket innebär att ni kan bli återbetalningsskyldiga om checken returneras p g a att täckning saknas." Det krävs inte mycket för att klassas som känd i banken ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag löser in mina checkar gratis hos Föreningssparbanken.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|