FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vart ska jag vända mig om inte hit.
Jag tänkte installera och lära mig lite om webshopen osCommerce, då måste jag installera Server, php och mysql till min dator. Men problemet är att jag inte vet hur jag ska installera servern Apache, det fins nämligen ingen *.exe fil. Har läst faq på deras hemsida men inget svar Ska kanske tillägga att innan jag tankade hem Apache så viste jag knappt vad det var, nu vet jag att det är en server, men inget mer ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
njaa, jag vill göra detta för att l'ära mig, då vill jag gå den "normala vägen" Jag har förstått att många inte är nöjda med dessa "allt-i-ett"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det windows binären du har laddat hem?
Då är det .msi filen du ska dra igång. Finns en beskrivning på httpd.apache.org unders docs hur du installerar för windows. Annars skulle jag rekommendera att du skaffar en linuxburk och kompilerar allt själv om du verkligen vill börja ifrån grunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Steg 1: lär dig läsa en manual.
Det finns inga genvägar till kunskap. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
*LER* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det går att installera Apache utan att läsa manualen. Apache manualen utgår ifrån att du redan har mycket förkunskaper eller tålamod i överskott. Försök installera, och går det inte, googla felmedelanden du får. If all else fails, läs manualen.
Detta är inte menad som ett provokativt svar till grazzy. Det är en approach som funkar för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
En liten försiktig fråga
är datorns interna IP-nummer allltid 127.0.0.1 ? (viskar) Ni ska veta att jag läser manualer, googlar och svär :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
127.0.0.1 är nästan alltid ip nummret för din localhost
|
|||