Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hembiobrevet.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-02, 22:47 #1
dP79 dP79 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Medlem

Då är det snart dags att lansera mitt första seriösa webbprojekt, www.hembiobrevet.se
Än så länge är det inte 100% klart men det mesta är på plats, dock sämre med innehållet än så länge.

Tanken är att skapa en nyhetsplats för allt om hemmabio tillsammans med ett nyhetsbrev, hembiobrevet som ska utkomma två ggr per månad, givetvis gratis.
Det kommer inte att finnas något forum eller liknande utan fokus ska vara på nyheter, artiklar, recensioner, guider och några ännu så länge ej utannonserade avdelningar.

Designen bygger "tyvärr" på wordpress 1.5 standard look, jag är ingen designer utan ren programmerare som sliter med designen för att det ska se sådär ut

Iaf så är jag hyfsat nöjd men kritik mottages gärna!

Google verkar iaf gilla sidan, kommit bra på flera sökord fast jag inte har några inlänker eller liknande. Detta efter typ 4 dagar online (har haft den spärrad tidigare).

Inget nyhetsbrev är släppt ännu men preliminärt så kommer det första numret den 17:e april, ett litet mindre "testbrev". Designen kommer att likna hemsidan fast inte lika bred.

Efter det testet börjar jag nog smyga igång med reklam osv.

Så vad tror expertpanelen?

Mvh
Daniel / hembiobrevet.se
dP79 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-03, 10:07 #2
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Tja.

Jag tycker det ser bra ut. OM jag hade varit intresserad av sådant hade jag nog bookmarkat din sida.

Att det är en standard wordpress tycker inte jag spelar någon roll. Sådant skiter dina besökare i. Om det går bra å du får in lite pengar är det väl bara att köpa designhjälpen utifrån.

En grej jag reagerade över är att om artikelbilder är hårt skurna, dvs att dom inte har något vitt omkring sig så hamnar dom lite för nära artikeltexten.

Lycka till med siten...

/Christian
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-03, 12:31 #3
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Överlag såg det bra ut och jag kände inte ens igen att du körde WP trots att jag kört det själv.

Några saker dock:

-Bort med adsense mitt i texten. Ser spammigt ut och drar ner trovärdigheten på sidan.
-Större rubriker på nyheterna
-Tydligare länkfärg
-Avdelaren mellan menyn till höger och en artikel (när man går in på den och läser den i helhet) sträcker sig inte hela vägen ner vilket gör det svårt att fokusera på texten.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-03, 14:44 #4
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar

Reg.datum: Apr 2004
Ser bra ut, men det finns framförallt två saker som gör sidan an liten aning svårläst. För det första skulle du behöva lite marginaler runt omkring objekten på sidan (mer lfut helt enektl) och sedan ska du ta bort "justify" som alignering på styckena. De vita "floderna" som bildas då textstorleken är så pass stor gör det svårt att läsa texten.
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-03, 17:39 #5
Medlem

Medlem

Tack för alla förslag.

Börjar uppifrån.
Citat:
En grej jag reagerade över är att om artikelbilder är hårt skurna, dvs att dom inte har något vitt omkring sig så hamnar dom lite för nära artikeltexten.
Angående bilderna som är för nära texten så ska det fixas. Har tre olika div beroende på om bilden ska vara till vänster, centrerad eller till höger. Ska fixa så att det blir lite marginal mellan text och bild. Tack.

Citat:
Några saker dock:

-Bort med adsense mitt i texten. Ser spammigt ut och drar ner trovärdigheten på sidan.
-Större rubriker på nyheterna
-Tydligare länkfärg
-Avdelaren mellan menyn till höger och en artikel (när man går in på den och läser den i helhet) sträcker sig inte hela vägen ner vilket gör det svårt att fokusera på texten.
Adsense texten i nyheterna är lite av ett försök men som du säger så lämpar de sig nog inte på förstasidan. Dock kan de nog med fördel användas i längre artiklar på flera sidor där man lägger in adsense mellan raderna. Jag vill iaf på allvar se skillnader i klickfrekvens mellan reklam på olika ställen på min sida.
Men som du säger så ser det lite väl "mycket" ut på första sidan. Tack.

Jag minskade faktiskt texten på rubrikerna medvetet men nu när jag sitter på en annan dator så ser jag att rubrikerna ser lite små ut. Dock upplever jag inte det på min "utvecklingsdator", TFT 1280x1024 17". Men ska kolla upp det och försöka öka lite. Tack.

Länkförgen har jag laborerat mycket med, hade först en mörkare blå, typ den som finns på menyn men gillar ändå den ljusa blå. Behåller nog det jag har tillsvidare iaf.

Avdelaren är ett problem vid kortare nyheter då avdelaren använder sig av längden på hur lång nyheter blir. Går givetvis att lösa genom en speciell avdelning när endast en nyhet visas som täcker minst hela vänstermenyn oberoende på hur långt inlägget är. Ska kolla upp det när tillfälle ges. Men det är något jag är medveten om, dock räknar jag med att man inte klickar så mycket på kortare nyheter. Och meningen är också att mina nyheter ska vara lite längre, inte bara kortast möjligast.

Citat:
Ser bra ut, men det finns framförallt två saker som gör sidan an liten aning svårläst. För det första skulle du behöva lite marginaler runt omkring objekten på sidan (mer lfut helt enektl) och sedan ska du ta bort "justify" som alignering på styckena. De vita "floderna" som bildas då textstorleken är så pass stor gör det svårt att läsa texten.
Vet inte riktigt vad du menar här, förklara gärna Jester! Vilka objekt talar du om. Justify kan jag ta bort / ändra, men vilkla floder talar du om, är det den vanliga nyhetstexten du menar? Mellanrummet mellan orden eller raderna / både och?

Kom gärna med mer kritik bra som dålig. Väldigt nyttigt med de konkreta förslag jag redan fått! Tack.
dP79 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-21, 22:39 #6
matteus matteus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
matteus matteus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Ser ok ut, men jag tycker reklamen hör lite fel, sidan e fin, men det passar inte med reklam hur som hälst. min åsikt iallafall
matteus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017