FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har installerat ProFTPD och lyckats få igång allt som det skall, kan logga in och föra över filer etc, men jag kan av någon anledning inte föra över filer utan innehåll, exempelvis en tom mapp eller en fil med storlek 0.
Antar att jag måste ändra någon inställning, men var?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det låter konstigt att du kan skapa mappar men inte "föra över mappar". Prova byt FTP-klient. Det finns nämligen inget som heter "föra över en mapp" i FTP. Det man gör är att man först skapar mappen och sedan för över alla filera i mappen var för sig.
Utan de båda loggarna (både klientens och serverns logg alltså) kan åtminstonde inte jag hjälpa mer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gjorde precis som du skrev, jag bytte klient, nu fungerar det som det skall.
Kunde inte förstå vad som var fel men nu vet jag åtminstone vilken klient jag -inte- skall använda. Tackar för hjälpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du förbjudit vissa kommandon? Jag tycker den biten är luddig i ProFTPd då man inte får riktig koll på vad den gör. Vissa klienter gör saker och ting på ett anorlunda sätt och det är mycket möjligt att det plötsligt inte är tillåtet. Kolla i loggen i FTP-klienten efter felmeddelanden. "220 Operation not permitted" blir svaret då ett kommando inte tillåts.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kollade loggen men det fanns inget om det, verkar som det var klienten som helt sonika vägrade skapa bibliotek.
Helskumt, men nu fungerar det med en vettigare ftp-klient. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|