FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag har köpt en programvara, först så hölls inte den utlovade installations tiden. Sedan fungerade inte programmet, vid kontakt med säljaren så tog det flera dagar innan man fick något svar! Nu har programmet inte fungerat på 20 dagar! Säljaren är väldigt nedlåtande , otrevlig i sina mail och påstår sedan att allt är fel från min sida. Efter många mail så blir programmet installerat. Så programmet fungerar bara sporadiskt, en dag sedan stopp ett par dagar, sedan en dag till och så vidare! Han skickar scriptet till mig, jag packar upp det och ser att alla filer är kodade, jag kan alltså inte göra några egna ändringar eller förbättra på något sätt. Han tog emot en order för hosting för en del av programmet, som inte fungerar, nu säger han att jag inte ska klaga eftersom hostingen är gratis? Jag köpte detta program för att det stod att det skulle installeras, inga andra plugins behövdes, det var lätt att integrera med vilken hemsida som helst, flerspråks filer m.m. Inget är som det står skrivet! Vart kan jag vända mig för att få pengarna tillbaka för mitt program, eftersom han nekar mig mina pengar tillbaka? Vilken instans handhar sådant på internet, vart vänder man sig vid sådana här fall? Till saken hör att jag gick ut på nätet och sökte på personens namn och företag och fann flera varningar av andra som också blivit lurade av denna person! Givetvis ångrar jag mig att jag inte kollade upp detta innan. Kan man få reda på vem som hostar hans sida och vad kan man göra den vägen? Che kvinnocity.novacity.net |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror är konsumentverket bäst för dig, då det har koll på det.
jag skulle gärna vilja veta vilket företag/program du köpt så man vet vad man bör undvika. Hoppas det löser sig för dig //Johan H länk till konsumentverket: http://www.ko.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag vill inte att han ska känna att jag endast smutskastar honom, och vet inte hur webmaster här ställer sig till det. Annars hade jag gärna skrivit ut det hela med stora bokstäver ![]() Han har t.o.m varit inne på kunders siter genom ftp och tagit tillbaka alla script han skickat!!! (När de har klagat genom Lifetime Support, då har han helt sonika gått in och plockat bort filerna!) Ville veta vad jag skulle kunna göra för att stoppa denna person genom att jag startade en diskussion här i forumet! Vill även veta om detta går under civilrätt eller anses vara ett brott och går under brottsmål? Che |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|