FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är så att man måste vara medlem på sidan för att kunna ladda ner från vårt filarkiv på våra olika siter. Om man inte är inloggad så kommer man till en sida typ, - Du är inte inloggad bla bla
Tanken slog mig då att google kanske inte indexerar dessa sidor? Eller gör den det ändå? *Såg nu att den indexerar men är det något jag ska tänka på då sidorna kräver inloggning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du inte visar en specialgjord sida för google (som en del sidor gör), och låter google vara inloggad, så ser ju google bara "Inloggning krävs" eller vad som nu visas. Naturligtvis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
...och GB behöver ju inte indexera dina binära filer heller så i detta fall kanske det inte var ett problem.
Och även om GB skulle ha fått indexera sidor som kräver inloggning så kommer iaf inte en besökare att lyckas se innehållet via ett klick ifrån serpen då sidan kommer att just kräva inloggning. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Google kan inte indexera sidor som kräver inloggning.
Är detta en fördel eller nackdel för er? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
ok Fulton men det är väl mer än googlebot man vill släppa in. Och hur får man tag i alla dessa ip man vill släppa igenom?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kan man inte släppa igenom korrekta referrer bara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, du vill att google skall indexera sidor, och därmed att folk skall kunna ta del av innehållet. Vad är vitsen med inloggningskravet? Du kanske bör ompröva det istället.
Antag för övrigt att google lyckas indexera ert material, är det då lyckat att användare väljer att läsa det via googles cache istället för via er sida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Googles cache kan man (och bör man, om man vill ha besökare) stänga av.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Baltiz det är faktiskt så att en del företag/siter vill ha registrerade medlemmar av diverse skäl. Filarkivet är ett sätt som drar mycket nya medlemmar till siten. Så förstår inte riktigt din text du skriver. Självklart vill jag att google skall indexera filarkivet då det är enormt populärt och det kan faktiskt bli många nya medlemmar via google om filarkivet indexeras riktigt. Hoppas du förstår vad jag menar då vi har nästan 100 000 registrerade medlemmar på just den siten....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|