Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Verktyg för informationsansvariga?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-10, 20:26 #1
Amenro Amenro är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Dec 2003
Amenro Amenro är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Dec 2003
Hej på er!

Jag har nyligen blivit anställd som webmaster vid ett relativt stort företag. Där visar det sig att företaget har anlitat ett annat företag att hosta sidorna och fungera som tekniskt ansvariga. I praktiken betyder det att vi kan accessa materialet via ett webbgränssnitt och skapa nya sidor och göra uppdateringar i låsta mallar genom formulär. Det är ganska frustrerande att inte kunna komma åt dom "riktiga filerna" samt att jag vil själv kunna styra över mallar och utseende utan att behöva ringa till det andra företaget. Jag vill på sikt bryta detta beroende som är idag och letar efter alternativ.

Till saken hör att det är rätt stor omsättning av material på webben, textuppdateringar och nyheter och tävlingar etc. som görs av informatörer och mindre tekniska personer och externa skribenter. Dessutom görs det på flera olika språk. Jag skulle behöva ett enklare produktionsverktyg - man ska kunna gå in på ett ställe, klicka på skapa nyhet och klistra in sin text, eller skapa en formulärbaserad tävling snabbt som attan utan att behöva progga det. Jag hoppas ni förstår vad jag letar efter. Tips, ideér och tankar är jag tacksam för.
Mvh,
//Amenro
Amenro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017