FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har stött på ett problem som jag inte sett tidigare. Jag kör ett javascript som ska rulla en text. För att texten ska rulla flyttar jag texten 1px i taget med en tidsintervall. Efter texten är flyttad kör jag en setTimeout("RullaH(LagerNamn)",Tid); för att få funktionen att köras igen efter ang "Tid". På samma sida har jag ett antal knappar (bilder) som har ett ALT-attribut för att visa upp förklaringstext när man för muspekaren över den. Nu till problemet: Om "Tid" är satt till längre än 500 (0,5 sek) så fungerar ALT-attributen, men är "Tid" satt till kortare tid än 500 fungerar de inte (Ingen text visas när man för muspekaren över knapparna). Ngn som vet vad detta beror på el. ngt sätt att komma runt felet så är jag tacksam för svar. //Anna-Sara |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Testa med att använda TITLE istället...
Title funkar som ALT, men visar även texten i Firefox.... Dock ej ifall bilden inte finns (Därför ALT attributet finns) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För att det ligger en fördröjning innan alt'en visas (förslagsvis 0.5sek?). Ta och testa genom att dra muspekaren fram och tillbaka över länken "Min kontrollpanel" här ovan i forumet. Ingen alt-text visas. Om du däremot står still så att texten kommer fram så kan du röra muspekaren och texten står kvar. Det borde alltså vara samma sak när du scrollar en länk under muspekaren...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|