FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I dag såg jag något som blivit mycket vanligt. En ny besökare gör entré på WN, frågar om något som varit uppe på tapeten 2-3 ggr förut och blir hänvisad till sökfunktionen som inte alltid är så lättanvänd.
Skulle inte någon moderator / admin / ledig person kunna ta på sig att i många fall bara göra om gamla trådar till "sticky" så att de är lättare att hitta, alternativt läsa igenom vad som står om någon tråd och sammatälla för att sedan göra till "sticky" och därmed även låsa den? Finns massor av intressanta saker som detta skulle behöva göras för inom de olika forumen. Några jag kommer att tänka på på rak arm är exempelvis "Att lösa in utländska checkar" - Behöver nog skrivas om och sammanställas "Att integrera betallösning till webbshoppen" "Allt om SMS-tjänster" Osv osv.. finns nog massor av återkommande ämnen som diskuterats flitigt och som gärna skulle kunna få sammanställas och lyftas fram lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
en startsida med dessa ämnen samlade vore inte dumt alls..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det är något som bör gå under namnet FAQ så är det nog detta :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja eller fixa till sökfunktionen, för den e kass deluxe.
google.com > site:webmasternetwork.se "nyckelord" funkar oftast mycket bättre än sök. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra förslag!
Klistrade trådar har varit önskat länge och skulle underlätta massor! Se på andra forum, 90% kör med klistrade trådar som är viktiga ![]() Vi hade väl nått forum som hette "De bästa trådarna" förut? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Vi hade ett forum där vi skulle ta på oss att flytta in gamla trådar som var ovanligt läsvärda för de flesta. De var tänkta att flyttas dit när de var tillräckligt gamla att vidare diskussion var tämligen ovanligt/onödigt/oväntat. Problemet som uppstod var att vi glömska moderatorer och admins helt enkelt hade glömt av dom vid det laget och forumet med de läsvärda trådarna växte sådär en gång per månad.
Klistrade trådar är nog något som skulle/kan fungera mycket bättre än det forumet då det inte förutsätter att tråden inte är aktiv då den blir sticky. Detta vore dessutom mindre tidskrävande för moderatorer än både en FAQ-samling och det separata forumet. Att peka om sökfunktionen helt sonika till site:webmasternetwork.se hos Google ser jag inte som en helt dum, åtminstonde tillfällig, lösning då jag håller med om att IPBs sökfunktione har sina (rätt stora) brister. Sen är jag för tillfället mindre påläst om exakt vad Googles villkor säger om detta.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sådär ja, äntligen en ansvarig som vågar säga något
![]() Om inte annat så kan ni säkert få ha den mot att visa deras banners ^^ Jag tycker däremot inte att det är något fel på forumets sökfunktion. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
![]() En bild säger mer än tusen ord ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Testade att söka på ett exempel i WN's sökfunktion "utländska checkar" och hittade alla trådar som tagit upp ämnet och några till.
Tyvärr är det tunt med tid just nu vad det gäller nya funktioner, men som det alltid har varit så får den som har tid att hjälpa till med funktioner till WN fritt fram ![]() Thomas
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Nu drar jag förvisso upp en liten halvdöd tråd .. men jag tänkte bara uppmana folk att skicka tjatiga PM till mig i början av februari så lover jag att ta tid till mig att göra detta eller så mycket jag hinner av det, efter tenta-p för min del. Tack till er två som redan gjort det
![]()
![]() |
Svara |
|
|