Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rankingrapport

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-22, 20:55 #1
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Mycket flitig postare
Joels avatar

Jag beställde en rankingrapport för en sida från Jajja communications bara för kul (det var gratis) och här är resultatet:
http://kund.jajja.com/rank-light/?domain=h.../www.knappar.nu

Vidare fick jag med följande information för "oss e-handlare":

Citat:

Sökmotorpositionering, för E-handlare:

Sökmotorpositionering är ett helt prestationsbaserat sätt att få sökmotortrafik från både nationella och internationella sökmotorer. När en person söker i en sökmotor på de ord och fraser som är relevanta för din verksamhet leder vi besökaren till din webbplats. Och Ni betalar endast för de besökare vi faktiskt levererar.

Hur går det till?:

Vi bygger en sökmotoroptimerad kopia av er site som positioneras och underhålls på egen domän på sökmotorerna.

Domänen uppdaterar informationen regelbundet, dock med lägsta frekvens en gång per vecka,

Informationen hämtar vi genom vår egen spindelteknologi (vi läser av all information på er site).

Detta gäller den vanliga träfflistan, ej sponsrade länkar, banners etc, den ordinarie träfflistan generar 5 ggr så mer köpbenägen trafik

Som sponsrade länkar samt att det är mer kostnadseffektivt.

Startpris: 20 000 kr exkl. Moms för 20 000 garanterade besökare som vi fakturerar på 30 dagar netto och 5 % revenue share,

5 % revenue share är på de besökare som köper genom vår tjänst, här ingår produktion av sökmotoroptimerad kopia, länkar.

Poängen är att vi tillsammans ska tjäna på detta och skapa en win-win situation, vi vill

Helt enkelt hjälpa er att bli den ledande Tidningsbutiken på Internet i Sverige.

Leveranstid cirka tre-åtta veckor

Löpandeavtal med ömsesidig uppsägningstid på 30 dagar

Klick och köpstatistik mäts genom den oberoende parten TradeDoubler, deras verktyg implementeras på er site.
Några kommentarer?
Jag är inte intresserad av deras produkt, men det finns säkert de som är!
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 21:03 #2
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Mitt förtroende för jajja är mycket lågt. En bekant skrev avtal med dom innan han konsulterat mig vilket resulterat i att hans sida heter "untitled document" och han får betala 4 kr/klick för att jajja lagt upp adwords annonser under sökord där 1-3 företag annonserar, där det men andra ord kostar ca 35-60 öre/klick. + en fast summa per månad till jajja.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 21:05 #3
Joels avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Joels avatar

Det här med 20 000 garanterade besökare för 20 000 kr exkl moms låter ju rätt bra ändå, men som sagt - det är inte så svårt att uppnå med google adwords inom en rimlig tid.
Oläst 2005-02-22, 21:27 #4
Joels avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Joels avatar

Ja, och sen när började vi sälja tidningar? h34r:
Oläst 2005-02-23, 08:50 #5
trito trito är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
trito trito är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Jag har också blivit erbjuden den tjänsten, men jag kan inte förstå varför man vill optimera en kopia av siten. Vad händer t.ex. om man blir missnöjd och vill avbryta sammarbetet... då står man där med en site som helt saknar optimering. Dessutom är det lite kusligt att ha en kopia som man inte har makt att styra över... Deras tekniker tar ut en riktigt dyr timavgift ifall man skulle vilja ändra något på "kopia-sidan".

Jag tror att en optimering av den egna sidan lönar sig i längden.
trito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-23, 16:27 #6
grazzy grazzy är inte uppkopplad

grazzy grazzy är inte uppkopplad

Jag har rätt lågt förtroende för hela begreppet SEO, jag måste faktiskt säga att jag tycker Fultons approach till hela är mycket mera trovärdig. Även om konceptet att "skriva artiklar" kanske inte är helt nytt (:-)) så är Fultons artiklar bra mycket mera analytiska än tex det som publiceras på seochat.com / webmasterworld.com.

Att Jajja kallar det de gör för sökmotoroptimering verkar mycket suspekt, att köpa trafik på adwords kan vilken idiot som helst göra. Att köpa rätt trafik till bäst pris på adwords kräver sin man.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-24, 07:12 #7
Nick - AGAIGs avatar
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
Nick - AGAIGs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Igentligen så handlar all sökmotoroptimering om att manipulera rankingen. Vi delar dock in den i en vit, grå och svart marknadsföring där gränserna flyttas kontinuerligt. Som SEO måste vi kunna förklara skildnaden och kanske kunna erbjuda båda, men framför allt sakligt förklara vilka risker man eventuellt tar. Anledningen till att sökmotoroptimerare konsulteras är att kunden vill ha högre ranking och tjäna mer pengar.

Personligen tror jag att man skall bygga innehåll som ens målgrupp uppskattar. Det är också denna typ av sajter som sökmotorerna försöker urskilja, dock utan framgång. Tills detta fungerar så föreslår jag att du äger dina egna SEO domäner åtminstone. Notera att du skall ha råd att förlora dessa för de kommer inte att vara för evigt om du kör svart SEO.

För 20,000 kan man göra mycket SEO, välldigt mycket, i alla färger. Framför allt bygga på egna domäner. Som exempel har jag en kund jag gjorde för ca 3 år sedan www.plastkortsfabriken.se. Basic SEO, och inget märkvärdigt. Detta var ett enmansföretag som tänkte använda webben till att generera "trade leads". Vi rankades top 10 på alla relevanta nyckelord (ca 25 stycken) vid den tidpunkten, och gör det FORTFARANDE..... Plastkort rankas vi no. 1 för fortfarande!!

Ägaren av sajtens kommentar var att detta borde han gjort mycket tidigare!

Det skall tilläggas att denna typ av företag inte har mycket konkurrens så de är inte speciellt svårt att optimera för, det är värre med "photoshop tutorials".

Äg din egen SEO, vad du en gör, men framför allt var medveten om vad du betalar för!

Akta dig för bondfångare, det finns det gott om, och kommer alltid finnas!

Niclas
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017